/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Ny bærbar pc
Fra : futte850
Vist : 624 gange
45 point
Dato : 26-06-07 17:11

Hey folkens, jeg har for et 1års tid siden købt en acer og havde så mange problemer med den, at jeg heldigvis fik mine penge tilbage, så nu er jeg på udkig efter en ny.

Jeg er sådan set ligeglad med mærket, bortset fra at jeg ikke vil have acer igen, men kan sige så meget at jeg synes bedst om hp pavillion.

Jeg kunne godt tænkte mig at vide hvad det bedste bud ville være på en ny bærbar til omkring 9000kr jeg forlanger self lidt af den til den pris, men jeg kan sige så meget at skærmen ville være bedst i 15,4" men har intet imod 17" harddisk behøver ikke være den største såå.

Udover det ene spørgsmål har jeg lige et side spørgmål.

Jeg har kigget på en HP pavillion i tdc i hvid og en anden i normal farve og begge koster 10000, men jeg får rabat, så jeg kan få den til 9000, men hvad er jeres vurdering af disse 2 modeller:

Hp pavillon dv6275ea special edition ( hvid )

Processortype:   Intel core 2 duo T5500 (1,66 GHz, level 2 cache 2mb)

Hukommelse:   2 gb

Harddisk:   120 gb ( 5400 o/m )

Optisk drevtype: Lightscribe super multi dvd writer double layer

Skærmstørrelse: 15,4" Wxga high definition brightview bredskærm

Graffikkort: Nvidia Geforce go 7400 med 128mb ram

-------------------------------------------------------------------

Hp pavillion dv9312

Processortype:   AMD Turion 64 x2 Tl-52 ( 1,6ghz ) level 2 cache 512mb

Hukommelse:   2 gb

Harddisk:   160 gb ( 5400 o/m )

Optisk drevtype: Lightscribe super multi dvd writer double layer

Skærmstørrelse: 17" Wxga high definition brightview bredskærm

Graffikkort: Nvidia Geforce go 7600 med 256mb ram

En lille ting der undre mig lidt er at den ene processor hedder t5500 og der på 1,66 Ghz hvor imod en t5300 som burde være mindre er på 1,73 Ghz ???

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 26-06-07 18:06

Jeg ville vælge dv9312 pga det større grafikkort (og større skærm). Varme tilhængere af Core2duo vil nok mene noget andet, selv om Turion processoren faktisk er rigtigt god (efter min mening). Det er et spørgsmål om prioritering.

TDC`s priser på HP er iøvrigt gode. Det bliver nok svært at finde dem billigere.

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 26-06-07 19:49

Med dit spørgsmål til processer, kan jeg ikke rigitig finde ud af om det er de to omtalte processer du snakker om... vist det er, så husk det er 2 forskellige mærker.

Ville give stl_s ret i at dv9312 har et betydeligt bedere grafik kort... men forstår godt hvorfor du er mest til en 15", synes selv at 17" er for stor til en bærbar...

Koster begge pc'er 9000kr?

Bilka sælger også en hp, der godt nok kun har 1Gb ram, men et godt grafik kort og så koster den kun 7000kr. Du skal nok være hurtigt ude hvis du skal ha' en, da tilbudet er begyndt

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 26-06-07 19:50
Kommentar
Fra : Millister

Dato : 26-06-07 19:54

Kunne godt bruge lidt information om hvad den skal kunne bruges til?

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 26-06-07 19:55

Iøvrigt, ghz`ene er ikke så afgørende for CPU`ens kvalitet. En bedre CPU, kan godt være lidt langsommere end en mindre god. Det er ikke det man skal gå efter.

Kommentar
Fra : futte850

Dato : 30-06-07 20:25

Det jeg skal bruge bærbaren til er stort set skole brug, men ville gerne kunne redigere billeder på den samtidig med at kunne spille nogen af de nyere spil hvis jeg skulle få lyst.

I starten ville jeg heller have en 15.4" skærm da jeg skulle bruge den til tog turen frem og tilbage fra min kæreste, men jeg har fundet et fint tilbud.. 8463 kr for en nederste model altså Hp pavillion dv9312 ..

Har set bilka´s tilbud men jeg behøver 2gb ram til min bærbar.. sååå tror jeg giver de 1500 kr mere og så den bærebar som hedder 9312 såå..

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 30-06-07 22:45

Lyder rimligt... slå til