/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
de sidste 7 kg! HJÆLP!
Fra : sepia
Vist : 1184 gange
20 point
Dato : 25-06-07 22:38

Hejsa. Jeg har været overvægtig i alt for mange år og har haft det rigtig skidt med det. Det har været en ond cirkel, da det at have det skidt med sin krop bare fører én hen i endnu mere usunde vaner. MEN jeg er nu gået fra 78 kg og er kommet ned på 65 kg. Det er jeg rigtig glad for. Jeg spiser sundt og løber 5 km 3 gange om ugen. Vil dog godt komme op på at kunne løbe 10 km for jeg er vild med den måde løb former ens ben på. Og tro mig. Mine lår har seriøøst været slemme! De er det stadig, men det er trods alt bedre nu.

Jeg vil gerne ned på 58 kg dvs jeg vil tabe 7 kg til, men jeg synes det virker helt umuligt. Der sker seriøst ingenting og der er ikke sket noget i lang tid nu. Er det bare helt umuligt? Kan man ikke komme ned på decideret slank? Skal man bare være buttet eller i den høje ende af normal til evig tid? Er der nogle der har nogle råd til mig om hvad jeg evt kan gøre? Jeg er forresten 162 cm høj-
Håber der er nogle derude.

PS. et lille råd. Jeg har været på samtlige slankekure hele mit liv: 2-dages kuren, 13-dages kuren, suppe-kuren, you name it. De virker helt bestemt, men man tager det hele på igen i løbet af ingen tid. Og oven i hatten får man et sygeligt fokus på mad, da man under de kure jo kun tænker på mad. Det er virkelig det værste man kan gøre. Mest pga det med at man nærmest bliver skør i hovedet af dem og helt besat af tanken om mad. Mad skal jo ikke være ens liv. One must not be caught up in dreams of food, and forget to live. Dybt ikke? Eller not hehe. Men bare lige en lille sidebemærkning. Der i øvrigt blev alt alt for lang kan jeg se.

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 25-06-07 22:51

Stort tillykke med dit vægttab.

Nu er det jo ikke en kur du er på, men en livsstilsænding, for du er nød til at bevarer de nye sundekostvaner og motionen, ellers bliver du rund igen.

Istedet for at komme op på at løbe ti km tre gange om ugen, kan du så ikke løbe fem km HVER dag??, det er mit bedste bud

At fordoble distancen er altså MEGET, så hvis du ikke kan løbe hver dag, så start med at løbe 6 km tre gange om ugen, og fortsæt langtsom med at forøve distancen

Held og lykke med det fortsatte vægttab

Accepteret svar
Fra : Klumme

Modtaget 30 point
Dato : 25-06-07 22:57

Hej Sepia.

Jeg kan nok ikke rådgive dig, men jeg vil fortælle dig, at jeg synes det er nogle rigtig gode overvejelser du har gjort dig i dette:

Citat
PS. et lille råd. Jeg har været på samtlige slankekure hele mit liv: 2-dages kuren, 13-dages kuren, suppe-kuren, you name it. De virker helt bestemt, men man tager det hele på igen i løbet af ingen tid. Og oven i hatten får man et sygeligt fokus på mad, da man under de kure jo kun tænker på mad. Det er virkelig det værste man kan gøre. Mest pga det med at man nærmest bliver skør i hovedet af dem og helt besat af tanken om mad.

Selv om det er tomgangssnak fra min side, så er jeg sikker på at det nok skal lykkes for dig at smide de sidste 7 kg. Du har viljen.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 25-06-07 23:59

IFLG. ALM NORMER ER DU JO IKKE RIGTIG OVERVÆGTIG.

DIN BMI LIGGER JO GODTNOK UNDER DE 25.

DET KAN VÆRE DU SKAL VÆRE GLAD FOR DEN VÆGT DU HAR NU, OG SÅ PRØVE AT HOLDE DEN DER.
JEG TROR IKKE LÆGEN VILLE SIGE DU VAR OVERVÆGTIG.

DET ER TRODS ALT BEDRE AT VEJE LIDT FOR MEGET END LIDT FOR LIDT, DET TROR JEG GIVER LANGT STØRRE PROBLEMER.

HELD OG LYKKE FREMOVER, VÆR IKKE SÅ HÅRD MOD DIG SELV.

DE UNDERVÆGTIGE MODELLER VI SER, ER DA IKKE FLOTTE NORMALVÆGTIGE PIGER.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-06-07 00:35

Du vejer ikke for meget med det forhold der er mellem din vægt/højde.......forsøg på yderligere at tabe dig, vil ikke være at tabe overvægt, men afmagring...hvilket nok også er grunden til, at kroppen ikke vil være med til at smide flere kilo.

Og en anden ting er, at du træner/løber meget hvilket vil sige, at du har en veludviklet muskelmasse, som jo bekendt har en større vægtfylde end fedt.......og derfor kan vægten sådan set "snyde" dig til at tro du er tykkere end du egentlig er.

mvh dova

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 26-06-07 09:45

7 kg - vær glad for at det kun er 7 kg du stadig ønsker at tabe dig. Tænk på dem der stadig mangler 25 kg.
Nå, men hvis du har problemer med at tabe dig de sidste,og du er fast besluttet på det, kan du gøre noget meget enkelt og effektivt. Du spiser jo sikkert fornuftigt allerede, eftersom du er kommet tættere på dit mål.
Men prøv at fremryk det tidspunkt du spiser aftensmad på. Spiser du normalt kl. 18 - så ryk det 1 time frem. Det lyder måske underligt, men det gør en forskel - endda stor. Men du skal så selvfølgelig ikke æde chips senere på aftenen. Har du mulighed for at spise aftensmad 2 timer tidligere f.eks 16.00, selv om det er tidligt, så skal du bare se resultater, men prøv nu bare med at rykke 1 time frem først, og hold så øje med vægten efter et par dage

Kommentar
Fra : sepia

Dato : 26-06-07 12:43

hej igen. Tak skal I have det var rart at få lidt feedback på tanker og gøremål. Jeg vil forsøge den der med at spise aftensmad kl 16 og så se hvordan det går med det. Jeg bliver nemlig næsten som et dyr hvis først jeg bliver rigtig sulten. Men hvis man indtager godt med fibre burde det vel være fint og holde én mæt. Dét vil jeg prøve. Jeg tør ikke løbe 5 km hver dag, for så går jeg død i det tror jeg. Men muskuløs vil jeg absolut ikke kalde mig selv. Jeg har virkelig meget slaskeri på min krop. Men når man har været større i lang tid kan det vel heller ikke undgås. Hvis man fortsætter træning går det måske væk? Man kan jo håbe.
Tak for hjælpen folkens

Godkendelse af svar
Fra : sepia

Dato : 26-06-07 12:45

Tak for svaret Klumme. Det var et dejlig og kært sv

Kommentar
Fra : sepia

Dato : 26-06-07 12:53

hov kan man ikke kommentere alle svar og acceptere og alt det der? Får man kun lov til ét? Det er måske fordi jeg ikke er superbruger. Nå men i hvert fald er jeg taknemmlig for ALLE jeres svar

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 26-06-07 12:59

HEHEHE DVSL

Du kan kommentere alt det du vil, men du kan kun tildele en bruger point. Nu valgte du så mig.... måske ikke helt retfærdigt, men pyt, du blir nok tilgivet

Kommentar
Fra : sepia

Dato : 26-06-07 13:25

aaah okay. hehe nej da. dit svar var da vildt sødt!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-06-07 13:54

Kommentar
Fra : pbs92

Dato : 13-10-07 11:32

det er smukt du har tabt dig så meget syns jeg . måske går du lidt for meget til den men da jeg slev er inde for kosttilskuds verden ville jeg måske godt kunne hjælpe dig , du er velkomme til at skrive til mig på pstryhn2@hotmail.com og så vil jeg grene hjælpe dig videre hvis det er .