/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
Router problem! Hjæælp mig :)
Fra : MentaFox
Vist : 508 gange
31 point
Dato : 25-06-07 15:44

Hej allesammen.
Jeg har lige anskaffet mig en trådløs router (PLANET WRT-410), da jeg har fået en bærbar som jeg skal dele min bredbåndsforbindelse med. Men efter jeg har sat min stationære på nettet via routeren (ikke trådløst, bare et alm. netkabel), bliver jeg med varierende mellemrum smidt af nettet.. Jeg mister ligesom internet-forbindelsen i en kort periode, bare et sekund eller deromkring, men det er ligesom nok til at alt hvad jeg har gang i online, går galt. Eksempler: Den logger af msn messenger, og smider mig ud af online spil, f.eks World of Warcraft, og EVE Online..

Altså, jeg kan logge ind igen lige bagefter, hvis jeg gir den omkring 5 sekunder.. Men det er som i nok kan forstå, et ENORMT irretationsmoment, og jeg bliver snart sindssyg af hele tiden at blive smidt af og at skulle logge ind igen konstant..

Please, er der en eller anden med ekspertise indenfor router-firewall-internet-modem-branchen?
Jeg aner ikke hvad der er galt, dog er problemet aldrig opstået før jeg fik mit net igennem routeren..

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 25-06-07 22:32
Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 11-07-07 20:51

Hvilken krypterings type bruger du over det trådløse?

Hvis du bruger WPA eller WPA2
er der ofte sat et tidsinterval hvor den ændre krypteringskode (for at øge sikkerheden)

For at finde ud af om det er derfor den lige går ud et sekund eller lign.
Så prøv at deaktivere den trådløse enhed i routeren, altså således at du kun kan bruge LAN-stikkene i routeren. og den ikk fungerer som trådløs længere.
Prøv så at spille videre i noget tid på din stationære, som jo er koblet til via almindeligt netkabel (LAN)
Se så om det holder op

http://www.avanis.de/downloads/planetwrt410manual.pdf

G

Kommentar
Fra : jeric40

Dato : 31-07-07 08:00

Hej

Jeg har samme prolem med den D-link dir 635 router. Mange ganger i timen bliver alle 4 bærbare kastet ud af nettet for så at den logger på igen efter ca 20-30 sekunder. HAr snakket med support som aldrig har hørt om dette problemet før. er det nogle som har en løsning?

Mvh
Jan Erik