/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Virago 535 med kardantræk
Fra : olisys
Vist : 618 gange
290 point
Dato : 24-06-07 11:37

YAMAHA VIRAGO 535

Hvorfor kan jeg ikke skubbe mine Viragoer den igang?
Det ville være rart hvis batteriet en dag er for svagt til at trække
selvstarteren.

Er det ganske enkelt gearet (snekkegear) som ikke tillader
at kræfter overføres den modsatte vej?

Hilsen
Ole

Kommentar
Fra : dinmc

Dato : 24-06-07 11:41

Hej. Lad vare med at forsøge at skubbe en kadantrækker. Der kommer MEGET stor belastning på spidshjulet i kadanhuset...med risiko for at noget går i stykker. Sørg istedet for at dit batteri er i topform. F.eks med en fuldautomatisk vedligeholdelseslader i vinterhavlåret...hvis den står stile.

MVh
Lars

Kommentar
Fra : strits

Dato : 24-06-07 23:17

Hej
Man kan godt skubbe en Virago til start. Det kræver bare god styrke og en tung mand på cyklen.
Den tunge mand skal sørge for, at hjulet ikke blokere, og giret skal være i 2-3 gear.

Har selv prøvet det på venners maskiner. Jeg har selv en Virago 1100.

mvh
strit

Men ellers er det vigtigt med et godt batteri.

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 06-07-07 17:34

Jeg har flere gange kunnet løbe/skubbe en MC igang, ved at aktivere el-starteren samtidig.
Jeg har ikke prøvet med en Viagra 535, men motoren er sikkert lige så tung at få til at rotere som alle andre.
Men der er noget om snakken- den fra dinmc.

nilsg