/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
S-formet fisk
Fra : tutterulle
Vist : 466 gange
20 point
Dato : 23-06-07 23:29

Jeg har en Gubby der er syg. Hun har haft det fint i 1 måned fra jeg købte hende. Hun har født unger og det hele. Men pludselig en dag startede hun pludselig med at stå på hovedet og kun svømme med finnnerne... ikke halen! Så jeg skiftede vandet i mit 54 liters akvarie, fordi der på nettet stod noget om at det kun kan hjælpe at skifte vandet. Men hun blev ved med at være på hovedet i 3 dage. Så svømmede hun pludselig omvendt og var meget nede på bunden. Jeg har et skib i mit akvarie og der begyndte hun også at gemme sig. Jeg prøvede at putte parasit middel i ifald det kan være det. Men nu er der gået en uge og intet har hjulpet... Hun svømmer stadig sådan og nu er hendes krop blevet som en s-form og det ser ud som om hun er lidt lam i det, for hun kan ik svømme så godt og dermed ik nå at spise noget.
Nogen der har en ide om hvad hun kan fejle. Kan ik finde noget på nettet om det og min forhandler kan ik hjælpe mig.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-06-07 23:55

Det kan være alder. Hun er ved at gå til pga. ælde.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-06-07 23:56

Ps. Afliv hende evt.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-06-07 23:58

Jeg har selv labyrinth fisk (Gurami) og disse kortlivede fisk udviser præcis samme symptomer som du beskriver, når de er ved at løbe livet ud.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-06-07 23:59

Hele forløbet peger i retning af, at det bedste vil være at aflive din fisk det er jo synd for fisken, den lider og jeg tror ikke du kan gøre noget bedre end at aflive den

Kommentar
Fra : aalborg_fisk

Dato : 04-07-07 21:16

har du evt. testet dit vand for nitrit osv..

og gubbyér og slør haler er generalt fisk mand køber ret mange af for de dør somregel meget hurtigt da de fleste er genmanipuleret eks. slør haler med 2 - 3 haler tænk på om du nogen sinde har set en hund eller kat med så mange haler

Kommentar
Fra : Draeken

Dato : 20-09-07 15:45

Måske kunne du prøve at suge en 1/3 af vandet op og hvis det ikke virker prøv at give alvariet noget medecin. Det virkede ved mig.
Håber det virker

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-09-07 21:19

..men lever din Gubby stadig ...?

</MOLOKYLE>