/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Lægning af gulvklinker
Fra : reza1333
Vist : 1848 gange
40 point
Dato : 23-06-07 22:49

Hej

Er der risioko for revne/knæk i klinker hvis man lægger det i en lang strækning på 9 meter i stue og alrum med klinker på 60X30? Hvis ja, hvad kan man gøre for at undgå knæk i klinker?

RZ

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 23-06-07 23:07

Hvis dit underliggende gulv ellers er uden revner, vil klinkerne kunne lægges uden knæk, som du skriver.
Når man ligger et gulv i beton, regner man med at kan styre ca. 30 m2 uden ar det revner, derudover anviser man revner ved at opskære, eller opdele støbningen i felter.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 24-06-07 00:34

som skrevet står: Hvis underlaget er fast og stabilt, er der ikke den fjerneste grund til at noget skulle revne. Hvis underlaget er noget i stil med gulvkrydsfiner, så køb en flise-/klinkeklæber, som er fleksibel. Den er godt nok 50-100% dyrere end den ordinære, men meromkostningerne i % er ikke voldsomme, og den er ret behagelig at arbejde med. der er udførlig lægningsanvisning på sækken med klæberen, så sørg bare for tætlæsning og skaf dig en god tandspartel til at lægge ud med.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : Frank322

Dato : 24-06-07 21:36

Hej rezza1333,

Prøv evt. at finde nogle tips på flg. adresse.

http://www.alfix.dk/fax/brochure_monteringsvejledning_roed_dk.pdf

Der er godt nok lidt reklame med, men der er en god anvisning. Umiddelbart burde det ikke frembyde noget problem at lægge fliserne som du beskriver ovenover. Løsningen er jo egentlig også allerede givet af de forrige svar.