/ Forside/ Interesser / Helbred / Misbrug / Spørgsmål
10  25 300
Sovepiller
Fra : idaw
Vist : 5637 gange
50 point
Dato : 22-06-07 22:38

Jeg prøvede en aften jeg tog min sovepille lidt tidligere end normalt at jeg
simpelthen blev så SKÆV

Er der andre der har prøvet det?
Jeg får imozop.

Mvh Ida.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 60 point
Dato : 22-06-07 22:54

Du har nok taget den meget før end du plejer, så det er blevet til en overdossering

Citat
Midlet er først helt ude af kroppen efter ca. 1 døgn.

herfra http://www.netdoktor.dk/medicin/praeperatinfo.php?docid=praeparat_info&id=1881

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-06-07 22:56

Citat
23 årig alene boende kvinde med hund

Vorherre bevares.....

SOVEPILLER

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-06-07 22:56

Citat
Jeg får imozop

Næh....

Du tager dem selv.....

Kommentar
Fra : idaw

Dato : 22-06-07 22:59

Refi, hvad er dit problem?
Og hvorfor er der ALTID problemer med dig?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-06-07 23:01

Citat
Refi, hvad er dit problem?

Dig....

Hvad skal en 23 årig med sovepiller ??????????

Kommentar
Fra : idaw

Dato : 22-06-07 23:06

Hvordan kan det blive en overdossering?

Mvh Ida

Kommentar
Fra : idaw

Dato : 22-06-07 23:09

Er JEG dit problem?

Jeg er 23 år, pykisk syg, velbehandlet medicink, førtidspensionist, pga min sygdom....

Hvad er dit problem?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-06-07 23:22

Når medicinen ikke er ude af kroppen når du tager næste dosis, må der være for meget i kroppen når du bliver skæv

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 22-06-07 23:43

Nordsted netdoktor tillader ikke 'dybdelink' hmm !
mærkeligt hvis at man prøver at hjælpe med et link.

Ida du kan kikke på http://medicin.dk og skrive 'imozop' i søgefeltet.

ud over at der er en del lægelatin så vil du kunne se at imozop
Ikke ligefrem anbefales.
Virkningstiden er 1½time, og i den periode er det meningen at du har lagt dig,
midlet er kraftigt og 'Bevidsthedssvækkende' , det er det som du oplever som skæv

Selv har jeg taget tolmin i et stykke tid, de har hjulpet mig godt (føler jeg).

Som du forhåbentlig ser er imozop ikke noget man tager for sjov,
Meningen er at du tager det for at sove, og ikke for at holde dig vågen,
Virker de ikke sådan på dig bør du tale med din læge , da din læge sikkert kan finde noget andet der giver dig ro og din søvn.

Knuzz fra Jørgen

Kommentar
Fra : disken

Dato : 23-06-07 07:55

Citat
Vorherre bevares.....

SOVEPILLER

Tager man disse former for Medicin i over 30 dage, er du afhængig...
Har selv været igennem et fuk_ misbrug,
der IKKE er en LÆGE, der vil kendes ved.
NU OMDAGE

Bortset fra min nye Læge, der kun havde ET / 1
AT sige, det er op til mig selv.
Jeg var / er blevet afhængig af dem efter
25 år´s MISBRUG fra andre læge's side.
Og ville få de værste abstineser, Hæ
der næsten findes, men er dog godt på vej.
Uden Lægehjælp:::
Men det gør ONDT.

Kan kun sige en ting ___STOP, mens legen er god.

Du fortryder det, om 20 år.

Jeg kan sgu heller ikke sove, grundet meget andet.
Men at tage sove_tabletter, det du´er sgu ikke,
og slet ikke i din alder.

Skift læge, eller få en ordentlig snak med ham,
angående din Medicin.

Ellers HA D.
G nat

Kommentar
Fra : idaw

Dato : 23-06-07 09:56

Jeg vil lige sige til dem der er bekymret for at jeg tager sovepiller, så er jeg psykisk syg, og får noget andet medicin. Min far fik for en måned siden en hjernebblødning, og mens jeg er i Kbh for at besøge ham tager jeg sovepiller. For ellers ka jeg ikke falde i søvn på min almindelige medicin, som jeg kan hjemmei Kolind. Så det er ikke i lange perioder jeg tager dem, men max en uge af gangen, og derefter har jeg ikke haft problmer med ikke at tage dem....

Mvh Ida.

Kommentar
Fra : idaw

Dato : 23-06-07 09:58

Jeg plejer desuden at gå i seng normalt 1 time efter jeg har taget dem....
Denne gang gik der bare 2...

Mvh Ida-.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-06-07 10:12

Når du har så meget at spekulerer på som du har for øjeblikket, kan du være mere følsom, derfor
må du tage din sovemedicin som du har fået anbefalet af lægen, så du undgår at blive skæv.

Rigtig god bedring til dig og din far

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-07 10:30

Citat
Denne gang gik der bare 2...

Så har du jo årsagen......

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 23-06-07 13:00

Hej idaw/Ida.

Jeg må sige det er en ”rigtig dygtig læge”, der har ”ordineret” sovepiller til dig,
og så især til en person i din alder. – Den ”såkaldte læge” vil da være sikker på
at tjene mange penge i mange år fremover, i stedet for at hjælpe dig til
at blive sund og rask på en sund og fornuftig måde.

Hopper du virkelig på den?

Mit råd til dig er.
Find en person, som du har tillid til vil være ærlig og hjælpe dig til at få et sundt,
raskt og naturligt liv, hvor du bliver fri for afhængighed af:
Diverse medicin, - eller hvad du vil kalde det -,
samt af mennesker som vil udnytte dig og samfundet.

De bedste hilsner.
DkwM327

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-06-07 13:38

Refi - du sku´skamme dig!!!

Du skal ikke dømme andres situationer efter, hvad du mener er det rette!!!

Og mAAnge andre i dette land:

Nu generaliserer jeg "hvis I skulle være i tvivl":

Alle tror, at når man er psykisk syg, kan man bare gøre dit og bare gøre dat!

Men psykisk sygdom kan man ikke altid spise en pille for (udover antidep) - smerten forsvinder ikke...

Har du hovedpine, kan det oftest afhjælpes med en pille eller/og lidt nakkemassage.

Men når sjælen/psyken skal have have massage, er det ikke bare lige - og ikke altid, at man har overskud til at leve sundt og være den udfarende i tilværelsen ect.

Denne opsang er ytret af moster Hanne - så fik jeg samtidig luft.

(undskyld idaw - kram til dig)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-07 13:57

Citat
Denne opsang er ytret af moster Hanne - så fik jeg samtidig luft.

Du bliver sikkert hendes "nye" læge

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-06-07 14:52

Nahh, refi - dét holder jeg mig trods alt fra...... jeg er jo ikke så god til at stille "diagnoser", som du....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-07 15:03

Citat
jeg er jo ikke så god til at stille "diagnoser", som du....

Det har du alligevel ALDRIG set/hørt mig gøre

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-06-07 16:48

Talemåde for at dømme på forhånd

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-07 17:02

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 23-06-07 18:19

Så så, REFI og MOSTER

Jeg sender liiiiiige et par "Imozop" til jer

z

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-07 18:29

Unødvændigt - jeg sover udmærket.....

Efter aftenbajeren

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 23-06-07 18:33

Det er dét tilsætningsstof, der hedder "Kvantum" Refi?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-07 18:34

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 23-06-07 18:47

.....Men det smager så godt...dét ,"ad-libitum"..ik´ ik´ ik´

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-07 18:58

Et fy-ord til HOF-folket

TUBORG.......

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 23-06-07 19:45

Sorry.........Jeg syntes du snakkede om ØL?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-07 20:34

Hof(naren) har talt.....

Sorry - ikke ment så slemt som skrevet......

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 23-06-07 21:59

weeeeeee

Tror jeg nøjes med Bajerske pølser....ingen hovedpine

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-06-07 22:22

NÅ det er dér, humlen ligger begravet?

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 24-06-07 07:47

Begravet !?
Er det Gravøl?

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 24-06-07 07:50

Jeg har på fornemmelsen, at der ikke er mange piller tilbage i tråden?
Måske en ny tråd:

"-Fra Imozop til Antabus"

Kommentar
Fra : idaw

Dato : 24-06-07 10:38

Altså, I er nogle banditter, hold jer fra min tråd

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 24-06-07 10:47

Hørt IDAW

Jeg bryder mig heller ikke om useriøse cyber-banditter.

Måske er der den fordel, at det kan virke søvndyssende?

(men takker for dit humørikon)
(ellers var der vist et par røde kinder hér?)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-06-07 10:56

"idaw"

Det er jo ikke ment for at genere dig......

Men der er da noget galt når en 23 årig har brug for sovepiller (vel med lægens godkendelse)....

Om du er psykisk syg eller ej ville du have mere glæde af at få "behandlet" sygdommen fremfor blot at "æde" flere piller.....

Er det din læge der blot vil tjene penge - så skift ham ud (har du vist tidligere spurgt om) - og bliv ved til det lykkedes at finde en der vil behandle DIG og ikke symptomerne (der kan dæmpes med piller) - De skulle gerne kun være midlertidige (medmindre det er noget fysisk du fejler)

Alle råd du vil få her vil enten være - "det er synd for dig" eller - "drop det pis og lev".....

Der er INGEN her der hverken kan eller må behandle dig, endsige fortælle dig hvilken medicin du skal bruge....

Det må/skal KUN din læge eller sygehus.....

Beklager hvis du føler dig generet.....

Kommentar
Fra : idaw

Dato : 24-06-07 11:25

Refi, TUSIND TAK for dit seriøse indlæg

Jeg ville da os foretrække behandling frem for al min medicin, men når jeg nu ikke kan få den behandling, må jeg nøjes med medicinen for aat få min hverdag til at hænge sammen. Jeg er lige kommet i nyt behandlingregi, så må vi se hvordan dét fungerer.

Jeg skrev for at få forslag til en anden sovemedicin der ikke gav den bivirkning at man blev skæv, hvis man ikke lige nåede i seng... Men det er rigtigt, ingen herinde kan eller skal behandle mig.
Jeg har forretsen os lige fået ny læge.

Yearhouse, vi kan jo alle komme i vrøvle humør

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-06-07 11:37

Jamen jeg håber da at din "nye" læge kan få din tilværelse "op at stå" igen.....

Pøj pøj med fremtiden.....

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 24-06-07 11:44

Hej idaw.
Hvis du har problemer med at sove, kan jeg anbefale dig nogle urte-sovepiller, som er meget effektive. De hedder "Lægebaldrian" men er noget andet end de Baldrianpiller, man kan købe i helsekosten og på apoteket.
Du kan finde dem her:
http://www.orientalcare.com
De hjælper dig til at slappe af og slumre ind, men man bliver ikke "skæv" og de er ikke vanedannende.

Kommentar
Fra : idaw

Dato : 24-06-07 11:55

Tak for det Refi

Satellit, dem vil jeg undersøge nærmere, tusind tak for forslaget

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 24-06-07 12:29

IDAW

for en gangs skyld vil jeg lige være seriøs:

Jeg har selv været i behandling for diverse ting. Alkoholisme med de følger der nu ér. Heldigvis 5 år siden....men altså:

Jeg modtog også Imozop i en periode. Og det er korrekt: Man kan godt føle sig lidt "skæv" i perioder. Især hvis jeg indtog dem sammen med mad. MÅSKE er det fordi man bliver lidt doven når man har spist?

Som alle sikkert mener, kan vi jo ikke overbygge din diagnose, men blot dele oplevelser. Jeg mærkede osse den vanedannende effekt, men jeg trappede så ud af det istedet.

For mig var det vigtigt at finde et "gå-i-seng-ritual". Altså forberede sig på afslapning, vejrtrækning m.m.

MEN gentaget: Det er jo en individuel vurdering, hvad netop der er bedst for dig.

Go´ vind
TOM (den seriøse)

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-06-07 13:57

IDAW - Du virker på mig, som meget åben overfor nye tiltag i din situation - jeg er overbevist om, at du finder den behandlingsform, som hjælper dig videre!

Trods et trist emne, er det dejligt, når der også er plads til lidt humor

SÅ drenge, I troede nok, at I slap af med mig i aftes, hva'

Havde jeg været en heks, havde jeg sågu da blandet en mixture til IDAW.......

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 24-06-07 16:25

HØIJJJ GUTTER

Moster Hanne er vågnet ! ! ! !

Skaf nogle Imozop

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-06-07 16:44

SÅ SÅ "seriøse Tom.........

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 24-06-07 17:34

Moster Hanne

Du skrev: "HVIS du var en heks"

(håber det opfattes som alment mandehørm?)

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-06-07 21:23

HØRM - jow!

Kommentar
Fra : disken

Dato : 24-06-07 21:42

Citat
Jeg må sige det er en ”rigtig dygtig læge”, der har ”ordineret” sovepiller til dig,
og så især til en person i din alder. – Den ”såkaldte læge” vil da være sikker på
at tjene mange penge i mange år fremover, i stedet for at hjælpe dig til
at blive sund og rask på en sund og fornuftig måde.

MÅ JEG LIHE FÅ hans nummer__så kunne det være jeg
kunne skrive også__

Søvnbesvær kommer af at TASTE// TÆNKE for lidt- meget.
DOG er der = desværre også = menneskelige faktorere indbygget.
FOR MEGET AT TÆNKE PÅ.
23 ÅR
HAR DU BESTILT KISTE.
HVEM SKAL ARVE
O.s.v___________GLEM DET.
Lev det liv du har, dør du_ DØR DU,
og der er IKKE EN´der kan stoppe det... SORRY

Gik der nu KUK ? i katten IGEN.
Der står SORRY...
Har du først ''hidset dig op'' ikke som skrevet,
men vil ABSOLUT_ lige følge med, glem det,
natte-søvnen render en TUR.

Og har DU, som mig, en møgkat_ der kommer hjem til
sovetid, glem DET, så skal der kæles.

Havde selv søvn/ soveproblemer for MANGE år siden,
der tog jeg SØ/SYGE- tabletter, og der sov jeg GODT,
men havde tømmermænd/ kvinder dagen efter,
så det brugte jeg ikke meget af, men EN mulighed.
Virkede i 24 timer_DENGANG, Øhh.

Kommentar
Fra : idaw

Dato : 25-06-07 13:23

Disken- Jeg sover os godt på 2 panodiler, men dem må jeg ikke tage pga noget andet medicin.
Tror du ikke os jeg ville ønske at leve uden medicinen? Hvis jeg nu blev tilbudt en behandling, tog jeg også imod dette, og er os lige startet i ny behandling. Men indtil videre må jeg nøjes med min "kroniker-bevilligede-medicin"!!
Ja, jeg får da i det mindste betalt min medicin, men skaal jjeg søge privat(tit den bedste) behandling skal jeg jo selv betale, og min indkomst er altså en førtidspension... Såe... Og jeg har ingen rige forældre i baghaven.... Eller baglommen....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-06-07 13:27

Citat
min indkomst er altså en førtidspension

Den er da ikke så ringe

Kommentar
Fra : idaw

Dato : 25-06-07 14:12

Nej, det kunne være meget værre... Men der er ihvertfald ikke til noget "ekstra" når regningerne er betalt...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-06-07 14:22

Det er ikke endnu man skal førtidspensioneres kan jeg regne ud......

Det er DET EXTRA der sætter kulør på tilværelsen....

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-06-07 17:24

Ja, og skulle man forlede sig til at tage et lille bijob som vicevært, hvor man bor, så trækker de det fra. Ikke i pensionen, næh nej - de er så flinke at lade dén gå fri - de snupper så fra andre steder, f.eks. helbredstillæg, eller plusli' skal man betale fuld licens, hvor man før kun skulle betale det halve.

Og man opdager det først, når regningen ligger der..........

mostermuggen

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 28-06-07 13:02

Hej idaw/Ida.

Det er efterhånden en masse indlæg og råd du har fået efterhånden, men desværre er der sikkert ingen af dem der hjælper dig med, at komme af med dine problemer, hvilket jeg mener der er flere årsager til, og en af dem er at du er bange for en anden tilværelse end den du har i øjeblikket.

En 2. årsag er, at de råd du følger er nytteløse og er med til at fastholde dig i en behandling,
som du på et tidspunkt bliver afhængig af, med mindre det allerede er sket.

Og så er der sikkert en del andre årsager, som jeg er uvidende om,
da jeg kun kender sagen fra dine indlæg her på Kandu.

Men har du lyst og viljen til at blive klogere, kan du læse følgende:

Min Mor som blev 97 år, var det meste af sit liv afhængig af mange forskellige slags piller og medicin.

Hovedårsagen til hendes afhængighed var, at hun som 16-årig fik et barn, som blev bortadopteret.
Jeg som blev født 13 år senere, holdt hun uvidende om denne bortadopterede søster, indtil ved en mærkelig omstændighed, fik kendskab til dette forhold, da jeg var 43 år gammel og havde været gennem en psykologisk uddannelse.

Efterfølgende tog jeg nogle meget vigtige samtaler med min Mor, som bevirkede at hun fik et rigtig dejligt liv, hvor hun var fri for al den medicin og piller, som hun ellers havde været afhængig af i mange år.

Med venlig hilsen
og god læselyst.
DkwM327

Godkendelse af svar
Fra : idaw

Dato : 29-07-07 20:02

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-07-07 20:52

Selv tak og god bedring

Kommentar
Fra : gozimza

Dato : 25-09-07 21:43

Hej idaw...

Ville bare lige mit besyv med!

For er åbenbaret mange herinde der tror at alt det du/og andre er er "ko,,et ud i ikke skyldes andet en dårlig "rygrad....jeg er selv 31 år og på vej ud af et længer misbrug på en ca25-27 år og det gå nu bedre men jeg har også verdens bedste kæreste at støtte mig til, men det korte af det lamge er at får du lyst til at snakke så er du MEGET velkommen til at kontakte mig på mds¤hotmail.com eller herinde selvfølgelig, for jeg har set skyggesiderne og jeg er ikke et sekund i tvivl om at dem der har så pisse travlt med andre de er sku ikke klar over at ALLE og jeg mener sku ALLE kan komme i en situation hvor vi har brug for hjælp(håber ikke for dem at de nogen sinde kommer ud for noget ligende selv)men håber du vil kontakte mig for jeg vil hjælpe alle jeg kan for er der noget der virker for mig så er det at ankke om hvad der sker i hovedet når vi har det som vi har det....så brug det du kan nruge og gem det andet bæl til en dag du måske alligevel evt kan se det for en anden side.....håber dig alt det bedste for dig"""""
Bi skal selv have en lille(den første) HER TIL FEBRUAR SÅ JEG KÆMPER MEN ER NOGET langt....HÅBER AT HØRE FRA DIG!!!

oG SÅ KAM JEG JO IKKE VENTE PÅ DE SURE OPSTØD DER KOMMER HERFRA, MEN DET TAGER JEG SKU MED FOR KAN JEG NARE HJÆLPE ÈN IK??????

VENLIG HILSEN MIKKEL FRA
fREDERICIA

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 26-09-07 02:21

Hej idaw

Hvis du stadig hænger på siden her, så synes jeg du skal fortælle hvordan det går med dit misbrug!
Jeg tvivler faktisk meget på, at du er kommet 100 % ud af det. -

Du skrev sidst at du sover godt på 2 panodiler, men at du ikke må tage dem pga noget andet medicin.

Så skriver du også at du lige er startet i ny behandling. Men at du må jeg nøjes med din "kroniker-bevilligede-medicin"!!

Har du i det hele taget lyst til at stoppe dit misbrug ?????

Hvis du har, så fortæl hvad du vil, eller er begyndt på, for at stoppe det,
i stedet for undskyldninger og bortforklaringer.

mvh. og på genhør.
DkwM327.