/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Novell border manager - VPN
Fra : zomp
Vist : 586 gange
100 point
Dato : 22-06-07 15:18

HJÆLP

Jeg kan ikke komme på min arbejdsplads VPS server gennem min router?

I mit lettere gammeldags firma er proceduren at connecte med bordermanageren (Novell) og derefter koble op til VPN serveren via ms fjernskrivebord.

Ovenstående procedure virker også fint når jeg smider min pc direkte i modemet kablet, men ikke når det er gennem routeren, hverken kablet eller trådløst.

Min router er en NETGEAR WGR614 v. 5, jeg har i "Port Forwardet" alle porte til og fra min pc?????

Bordermanageren ser ud til at conecte fint, men det kan fjernskrivebordet ikke??

HJÆLP PLZ

ZOMP

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 22-06-07 15:19

ja, der står VPN server

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 22-06-07 15:27

Er din port forward indstillet rigtig ??

Hvis du bruger routerens DHCP funktion er det ikke sikkert at du har samme IP hver gang.

Passe din IP, med den som er forwarded ?

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 22-06-07 15:29

jep, min pc er 1.2 og det er også det der er tastet ind :( (ja, jeg får ny en gang i mellem, dhcp)

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 24-06-07 09:18

det kunne jo være så simpelt at vpn serveren kun vil akceptere den kendte Pc's mac addresse
hilsen Steen

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 24-06-07 11:49

>>Steen, det tror jeg ikke, der er andre der sagtens kan komme på gennem deres routere, også trådløst. (og andre igen der heller ikke kan gennem deres router.... :( jeg tror problemet ER routeren. Desværre er vores it mand ikke særlig kyndig ud i it..... (eller noget andet tror jeg )

mvh Zomp

Kommentar
Fra : linuxrules

Dato : 20-08-07 16:28

Hmmm er din VPN klient baseret (noget software der er inst. på din PC)??
Hvis den er skal de se om der er noget med ipsec du skal sætte op i routeren.
Prøv evt at slå "Disable SPI Firewall" fra.
Det burde gøre det.

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 24-08-07 13:37

Jeg har prøvet at disable alt firewall og ligende i routeren, det hjælper heller ikke :(

mvh