/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Wireless problem med SNB5600
Fra : kitkat1703
Vist : 5407 gange
85 point
Dato : 22-06-07 09:19

Jeg har en Phillips SNB5600 wireless router som jeg har lidt kvaler med. Forbindelsen til nettet er fin når man bruger netværkskabler fra computerne til router, men den trådløse forbindelse er mildt sagt ustabil. Jeg har prøvet at slå MAC filter både til og fra. Der er ikke kodeord på routeren. Jeg har låst IP-adresserne på de 3 computere der er koblet op så der ikke er konflikt der, både for netkortet og det trådløse netkort. Jeg har også prøvet at routeren automatisk tildelte IP-adresserne, men så fik den nogen gange givet den samme til to netkort. Nu er jeg efterhånden ved at løbe tør for ideer. Desværre har Phillips ikke lavet nogen opdatering til firmwaren, og jeg har også hørt rundt omkring at andre har haft lidt kvaler med netop denne router. Hvis man rebooter den eller slukker for strømmen til den tilpas mange gange sker det at man pludselig kan få den trådløse forbindelse til at virke, men kun for en dags tid og så er den væk igen, nogen gange er den med på listen over tilgængelige netværk men uden at man kan oprette forbindelse.
Nu håber jeg selvfølgelig der sidder en super ekspert derude der lige ved hvad der er galt, så en fattig studerende som mig ikke skal ud og købe en ny routere bare for at få en trådløs forbindelse.

Kommentar
Fra : DJfrakja

Dato : 22-06-07 10:54

jeg tror desværre at du bliver nød til at finde en anden router. Phillips er nu heller ikke kendt for at lave kvilitets produkter til IT. du kan evt. kontakte phillps og høre om du vil ombytte den. men desværre så tror jeg ikke det jælper. men du kan da prøve at ringe og høre om de kender til problemet : Når du kontakter Philips, skal du oplyse følgende:
- Det komplette modelnummer
- Købsdato
- Produktets serienummer
Kontakt en medarbejder hos Philips: 3525 8761

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-06-07 17:22

Har du kontrolleret om din senderstyrke på AP'en er skruet op, så signalet bliver godt. Der kan være mange forskellige forhold der spiller ind i udbredelsen af dit datasignal, lige som der er mange andre ting i dit hjem, som kan have indvirkning på signalet.
Men hold endelig øje med opdateringer som måtte dukke op, for der er endnu ikke nogen router der er født med den perfekte firmware!

Kommentar
Fra : kitkat1703

Dato : 24-06-07 21:14

Det med Phillips kan jeg kun skrive under på, har været igennem deres kundesupport maskine, det er livet for kort til!
Ja signalet er skruet helt op, og routeren står ca 1,5 meter fra min computer, men ellers tak for hjælpen.

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 85 point
Dato : 24-06-07 21:24

Forsøg...............
Slå mac-filteret fra og brug kryptering.
tilslut først trådløst
indstil kryptering
den trådløse kan så koble op og får besked på at bruge kode
nu kan du evt. sætte mac-filter på

Godkendelse af svar
Fra : kitkat1703

Dato : 27-06-07 22:23

Tak for svaret e.c, det vil jeg så prøve. Lige nu fik jeg den til at virke endnu engang ved at reboote routeren, men den smider stadig mine computere af engang imellem. Måske hjælper kryptering.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-06-07 10:03

Det der nok mangler er at få den comp "godkendt" af routeren.
Hvis du har den kørende, så er der måske et sted hvor der står noget om at klone i forbindelse med MAC-filter - så er en kloning en måde at skrive macadressen ind i routeren (husk save/opdater eller hvad det hedder på din router)
Styring af router bør ske fra en kabelforbundet comp.