/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Forhud
Fra : PrivateDK
Vist : 894 gange
100 point
Dato : 22-06-07 07:06

Min bror og svigerinde der er bosidende i USA har lige faaet en soen.
Normalt omskaerer man drengeboern her i USA, men de har valgt ikke at goere det.
Nu spoerger de mig om jeg kender nogen der har en lille dreng, for de er i tvivl om man skal traekke forhuden tilbage og goere knaekten ren, eller man bare skal lade vaere. De har faaet at vide af deres laege at de ikke skulle goere noget, men var ikke sikker paa at det var korrekt.Derfor vender jeg mig mod den brede videnkilde der er i kandu. ;)
Har desvaerre kun et amerikansk keyboard, derfor den lidt sjove tegnsaetning.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 22-06-07 07:16

Der er vist ikke nogen helt klare regler om dette. Jeg mener at huske at man her ikke gør så meget, da det rengører sig selv hos små børn.
Men I Asien, trækker man - hos de børn hvor man kan - da forhuden tilbage og vasker.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 22-06-07 07:21

Som jeg husker det da jeg var barn, - så er glans meget følsom og øm, faktisk så sved det bare man trak forhuden tilbage. Jeg tror selv man finder ud af når det er tid til at der skal vaskes der, det er nok en af naturens indbyggede gener.

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 22-06-07 07:31

Man skal ikke trække forhuden tilbage for at vaske den. Så fjerner du den surhedsgrad som skal være der. Det kan resultere i at der kommer svamp.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 22-06-07 08:00

Citat
De har faaet at vide af deres laege at de ikke skulle goere noget, men var ikke sikker paa at det var korrekt

Og brugerne her på Kandu ved HELT sikkert mere end en læge

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-06-07 09:46

Citat
De har faaet at vide af deres laege at de ikke skulle goere noget, men var ikke sikker paa at det var korrekt

De kan ganske roligt stole på lægen...... i dette tilfælde i hvert fald

mvh dova

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-06-07 11:33

På det punkt er amerikanerne ofte skøre. Ved naturlige og raske drengebørn, skal der ikke gøres noget. Voksne vasker den i forbindelse med det daglige bad.

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 100 point
Dato : 22-06-07 14:38

Næ... Jeg har aldrig trukket forhuden tilbage på min søn da han var spæd.

Tit er forhuden ret snæver på en lille dreng. Det ændrer sig næsten altid af sig selv når han bliver ældre.
--Netop fordi forhuden er lidt snæver, så bliver den tit nærmest udspilet når drengen tisser. Og så bliver de inderste kroge jo skyllet af urin.
Når drengen så bliver større og forhuden bliver mere løs, så skal man lære sin søn at trække den tilbage ved det daglige bad.
Men der er altså lige nogle år til endnu..

Godkendelse af svar
Fra : PrivateDK

Dato : 22-06-07 16:07

Tak for svaret Birgitta.
Der var mange rigtige svar, men dit svar fortaeller ogsaa hvorfor.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 22-06-07 16:27

Tak for accepten af mit svar.
Og held og lykke med din lille nevø..