Ik så svært når man først er kommet igang .
Du skruer variator skjoldet af, det sidder typisk fast med en 8 mm. bolt , så ka tages med en lille skralle nøgle, eller en led nøgle.
Når du har skjoldet af, ka du se to "hjul" inde bagved, og en rem i mellem. Det "hjul" der sidder i længest mod forhjulet er variatoren , og den mod baghjulet er koblingen.
Du ska selvfølgelig arbejde med variatoren , så glem koblingen ind til videre .
Du skruer den store møtrik af gribehjulet, (Plastichjulet med tænder) som typisk er en 19'er bolt, skru af med lufttryk . Så piller du gribehjulet af, og passer på at ingen skiver bliver væk .
Nu ka du se en aksel, og et rør hvor remmen og begrænsningen sidder på . Hvis din rem er stram , ska den løsnes lidt , så du ka komme til , det gør du ved at løsne remskiverne nede bag koblingen . Det kommer egentlig af sig selv, der sidder en stor skive på hver side af remmen, pres den yderste ud mod dig selv, den ka godt være meget stram, og nu ka du tage remmen af den første aksel ved variatoren.
Hvis det er en typisk motor, ka du nu se at der ligger en stor ring , ta den af, og så er der bare en bøsnig, det kaldes gliderøret .
Nu følger du hele preceduren baglæns :D Så sku det være på plads