/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
variator
Fra : nygaard79
Vist : 404 gange
60 point
Dato : 21-06-07 15:01

Hej.. hvordan piller man skiven af en variator til en scooter?

Kommentar
Fra : nygaard79

Dato : 21-06-07 15:03

Hej igen.. hvordan piller man skiven af en variator til en scooter???

Kommentar
Fra : disken

Dato : 21-06-07 23:27
Kommentar
Fra : bassekiehn

Dato : 25-06-07 09:51

jeg ikke sikker. så vil ikke sige det jeg tror det er prøv www.google.dk

Kommentar
Fra : disken

Dato : 05-07-07 20:15

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-07-07 21:43

Ulovligt og farligt, men det ved du vel, styrthjælm og handsker og noget mellem ørene, kræves der også, og fornuftig kørsel, men det ved du vel også?
http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.php?t=49
http://www.stalkerzone.dk/?id=hentguide&side=6
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : disken

Dato : 05-07-07 22:22

Øv__ mener at have SET det andre på andre sider =
MED en SCOOTER BWS _ der rendte GODT.
men POLICEN lå bag en en ''HILL''__

Kommentar
Fra : disken

Dato : 05-07-07 22:24

UPS__hader = personligt at RODE med den/ der.

Enten / eller__

Kommentar
Fra : vendhalm

Dato : 20-07-07 22:51

Ik så svært når man først er kommet igang .

Du skruer variator skjoldet af, det sidder typisk fast med en 8 mm. bolt , så ka tages med en lille skralle nøgle, eller en led nøgle.

Når du har skjoldet af, ka du se to "hjul" inde bagved, og en rem i mellem. Det "hjul" der sidder i længest mod forhjulet er variatoren , og den mod baghjulet er koblingen.

Du ska selvfølgelig arbejde med variatoren , så glem koblingen ind til videre .

Du skruer den store møtrik af gribehjulet, (Plastichjulet med tænder) som typisk er en 19'er bolt, skru af med lufttryk . Så piller du gribehjulet af, og passer på at ingen skiver bliver væk .

Nu ka du se en aksel, og et rør hvor remmen og begrænsningen sidder på . Hvis din rem er stram , ska den løsnes lidt , så du ka komme til , det gør du ved at løsne remskiverne nede bag koblingen . Det kommer egentlig af sig selv, der sidder en stor skive på hver side af remmen, pres den yderste ud mod dig selv, den ka godt være meget stram, og nu ka du tage remmen af den første aksel ved variatoren.

Hvis det er en typisk motor, ka du nu se at der ligger en stor ring , ta den af, og så er der bare en bøsnig, det kaldes gliderøret .

Nu følger du hele preceduren baglæns :D Så sku det være på plads

Kommentar
Fra : vendhalm

Dato : 20-07-07 22:52

Og ja , det er vigtigt at du enten spænder med lufttryk eller stempelstopper, ellers ka du ødelægge din krumtap

Kommentar
Fra : steffenkrab

Dato : 31-07-07 01:13

ja bar følg den baglæns som han siger . udeen at putte den glidebøsning (skiven) i igen .

Kommentar
Fra : migBECOOL

Dato : 03-08-07 20:20

først piller du cylinder af .. og der efter fylder du luft i baghjulet, så den bliver sænket front...

Så tager du den forchromet og forlænget mellemstyk forlænger spænd den på din kabur ... det er det jeg plejer at bruge ...