/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
motion - mister synet
Fra : no-name01
Vist : 902 gange
15 point
Dato : 21-06-07 14:34

jeg er idrætsmand og dyrker ca. 8-10 timers badminton hver uge
de 5-6 timer er kamp hvor´vi virkelig går til den og giver os alt hvad vi har
da jeg er i rigtig god form har jeg ikke noget problem med at følge med og alt kører bare som det skal når jeg spiller
problemet kommer når vi fx øver 20-30 min intervals benarbejde af 45sek hvor vi giver os 110%
jeg har det fint nok når jeg springer rundt på banen
problemet er når jeg skal stå stille de næste 45sek og pege hvor min makker skal løbe hen
i det jeg begynder at stå stille mister jeg nærmest synet og det bliver vidt - jeg kan godt se men mit synsfelt bliver meget lille og tåget

jeg kan også få det om morgenen hvis jeg rejser mig meget hurtigt ud af sengen

hvad kan skyldes problemet ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-06-07 14:39

Det ved din læge......

Bare se at komme afsted.....

Accepteret svar
Fra : hasselbalch

Modtaget 25 point
Dato : 21-06-07 14:47

det kan skyldes blodtrykket falder og bliver for lavt

Kommentar
Fra : no-name01

Dato : 21-06-07 14:49

er det noget man kan gøre noget ved selv eller skal man have medicin ?

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 21-06-07 15:20

det ved man aldrig, altså med medicin og behandling. Måske er det kun overanstrengelsen, men spørg dog din læge! Man skal ikke spøge med sit helbred.

Kommentar
Fra : hasselbalch

Dato : 21-06-07 15:21

du kan kontrolere det med en blodtryksmåler til hjemmebrug. og hvis ikke det er blodtrykket, må du have fat i lægen. jeg har altid haft lavt blodtryk og det havde min mor også, og jeg har aldrig hørt at der skule findes medicin mod det. rejs dig langsom, og når du motionerer kraftigt, så lad være med at stoppe brat

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-06-07 15:25

Citat
du kan kontrolere det med en blodtryksmåler til hjemmebrug

Det stykke legetøj er intet værd....

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 21-06-07 15:57

TIL REFRI

DU SKAL NU IKKE SIGE EN BLODTRYKSMÅLER TIL HJEMMEBRUG, IKKE ER NOGET VÆRD.
VI HAVDE EN FRA LÆGEHUSET, OG DE VISTE NØJAGTIG DE SAMME TAL.

SÅ DE ER RENT FAKTISK GODE NOK.

Kommentar
Fra : hasselbalch

Dato : 21-06-07 16:05

den blodtryksmåler jeg har købt på nettet, har jeg set magen til brugt på herlev sygehus

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 21-06-07 16:08

Har hørt om det før, og det var for lavt blodtryk, men som tidligere skrevet, så skynd dig op til lægen og få det tjekket.

mvh timeglas

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-06-07 16:16

Citat
VI HAVDE EN FRA LÆGEHUSET, OG DE VISTE NØJAGTIG DE SAMME TAL.

Held.....

Citat
den blodtryksmåler jeg har købt på nettet, har jeg set magen til brugt på herlev sygehus

Selvfølgelig kan du da købe ordentligt udstyr - men så koster det også.....

De reklamer du ser på den slags fra diverse lavprisvarehuse er intet til...

Rent bortset fra det er det hamrende forkert med "lægelige" anvisninger her på Kandu...

Bortset fra - AFSTED TIL LÆGEN

Kommentar
Fra : hasselbalch

Dato : 21-06-07 16:47

ja det koster 600 til 800 kr - jeg havde heller ikke sagt det var billigt. men fordelen ved at tage blodtrykket hjemme er, at kan tage det i totalt hvile og efter aktivitet og se hvordan det falder. det er der ikke tid til hos lægen

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 22-06-07 02:05

Hej noname.

Selvfølgelig skal du til læge med dine symptomer, herinde er vi slet ikke kompetente til at vurdere dig!

Når du kommer til din læge, kunne du jo lige bede om at få målt dit blodsukker, synsforstyrrelser kan også være et symptom på et blodsukkerproblem - men afsted med dig

Venlig hilsen Dorthe

Kommentar
Fra : no-name01

Dato : 22-06-07 11:01

takker for alle svarene

vidste godt jeg skulle til lægen men syntes det er rart lige at høre andres erfaringer og råd

Godkendelse af svar
Fra : no-name01

Dato : 05-07-07 21:40

Tak for svaret hasselbalch.