/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
???
Fra : Clausvell
Vist : 481 gange
50 point
Dato : 21-06-07 14:02

Jeg skal kunne oploade et videoklip fra mit internet kamera i tilfælde af indbrud...

Min mail er hos yahoo, og kameraets beder om ftp server adressen,, men hvad den er ved jeg ikke

er der nogen der gør det.... mvh

Accepteret svar
Fra : peque

Modtaget 35 point
Dato : 21-06-07 14:33

Tja - Det er en bestemt protokol som benyttes til data transmission.

Bundlinien:
Du skal have en god ven eller lign - som har egen server (Du kan evt også selv leje et eller andet sted) og dermed kan du få en FTP-konto som er det dit kamera ønsker. Dermed får du en mappe med en hvis str. på nettet hvor du kan logge ind og up/downloade forskellige ting som f.eks billeder og lign. Dette er en FTP (File Transfer Protocol) mappe - hvor du så kan hente og ligge dine billeder i -. i tilfælde af indbrud.

Dette er helt klart smartest at have udenfor sit eget hjem.
Men det har intet med din mail at gøre - Det dit kamera siger - mht mailadresse er - Hvis der sker bevægelse og billeder bliver sendt ud af huset - sendes der fra kameraet samtidigt en mail til en oplyst adresse omkring alarmen.

Håber dette oplyste dig lidt
Peque

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-06-07 14:36

Hvad har din mail med upload at gøre ????????

Du skal jo have en hjemmeside eller lign. at uploade til....

Der er flere gratis til formålet...

Men først

- Ubesvarede 11
- Besvarede 3
- Annullerede 6
- Slettede 0
Ialt 20

Du får nok ikke meget hjælp med den statistik

Kommentar
Fra : peque

Dato : 21-06-07 14:39

#Refi

Godt set - Flad statesik - Sorry

Godkendelse af svar
Fra : Clausvell

Dato : 21-06-07 17:27

Tak for svaret peque.

Men jeg er stadig usikker på hvad jeg skal gøre.

kan man ikke finde den protokol et sted, eller hvordan man får det sat i gang.???

Kommentar
Fra : peque

Dato : 22-06-07 08:59

Problemet er nok mere at du misforstår hvad det er du spørger om.

FTP er en mulighed for at kunne tilgå en Server - MEN HAR INTET MED MAIL AT GØRE.

For at du kan få dit ø.nske opfyldt - Skjal du have et webhotel eller en ven med server - Hvor du kan få en konto til. Denne konto kan du tilgå via FTP protokollen som bruges til at overføre data på en nem måde. FTP bruger port 20-21 til at kommunikere på .

Lad os sige du har domælnet blabla.dk - Det ligger på en server et sted hos en webhotel-udbyder. Det er dit domæne -. Dette kan du få adgang til på flere måder - f.eks www.blabla.dk i en browser bruger http-protokollen (poort 80 som standart) som er der hvor du f.eks kan vise din hjemmeside frem for offentligheden - MEN du skal også (Hvis udbyderen tillader det - og det gør de fleste) bruge ftp.blabla.dk siom bruger ftp-protokollen. Dette bruiger du f.eks til at uploade din hjemmeside - således ate den bliver flyttet fra din PC til web-udbyderens server. Ergo skal du have en konto - som man normalt får tilsendt oplysninger på fra udbyderen - Således at du kan få den FTPadgang du har brug for.

For der er ingen grund til at gemme disse billeder på en lokal maskine -. da den højst sandsynligt nok også er væk - hvis der endelig er indbrud.

Så find det billigste webhotel eller lign (Hør dine venner) og få en konto der - hvis du under deres valgmuligheder har FTP-adgang. Så har du hvad det er du skal bruge