/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvad betyder 2duo1.66Ghz?
Fra : martin.borre
Vist : 735 gange
100 point
Dato : 20-06-07 16:30

Hej Kandu,jeg er ved at købe en bærbar PC og havde bestemt mig for en Acer 3510 med en hastighed på 1.86 Ghz til kr. 5500,- men blev af sælger rådet til at købe en anden Acer der har hastigheden duo T5500 1.66 som han siger er hurtigere men koster 1400 kr mere. Hvad betyder Duo 1.66, er den så meget hurtigere end 1.86 GHz? Der er den samme mængde ram i de to computere.
Mvh Martin

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 20-06-07 16:41

Duo betyder dobble. så 2 x 1.66 = 3,32.. så den er hurtig

Kommentar
Fra : noltus55

Dato : 20-06-07 18:00

Rustica.dk
Det passer ikke helt det du siger,det kan ikke sammenlignes på den måde,det er en processor med 2 kerner så den kan flere uafhængig udregninger ad gangen,altså ikke 2x1.66mhz,men det er meget bedre en "singelcore" processor

Noltus

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 20-06-07 18:32

duo betyder at der er to kerner (regneenheder) i cpu'en
Afhængigt af hvad du skal bruge din computer til, så vil der være større eller mindre forskel i din oplevelse af computerens ydeevne.

Hvis du kører spil og andet grafisk krævende vil du kunne mærke forskel.

Hvis det er almindelig surfing og kontorpakke, vil du aldrig opleve en forskel.

Undgå så vidt muligt vista et ½ års tid endnu,den har børnesygdomme og er tung at danse med.

Kommentar
Fra : lexiben2

Dato : 20-06-07 22:49

Jeg vil stærkt anbefale duo,
acer 3510 til 5500 vil drive dig til vandvid, har lige købt til min fader!!
og en med duo til min dater, mer pris 1400- det hele værd, den arbejder normalt.

Kommentar
Fra : Gizmo1226

Dato : 09-08-07 19:17

klik ind på dette link...

http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?b=&c=dk&cs=dkdhs1&kc=N4XESS03&l=da&oc=N0815216&rbc=N0815216&s=dhs

klik så på "Vis som ikon"
og derefter "Lær mere om processorer"
så kommer der en lille film hvor de forklare hvad forskællen er...

det er dog på engelsk men det er forhåbentlig ikke noget problem.