|
 | Hvilke ruller? Fra : toshio | Vist : 686 gange 100 point Dato : 20-06-07 11:53 |
|
hvilke ruller vil I anbefale til den her opsætning?
synes umiddelbart den havde bedre optræk dengang jeg havde proma legal på...
den er en anelse død nu
PGO Comet lodret motor
Cylinder: Athena 47,6
Krumtap: New Competition 18.000 rpm
Variator: Malossi Multivar
Udstødning: Turbokit TKR
Luftfilter: Doppler Air System
Kilerem: Ventico kevlar
Krumtapslejer: SKF Carbon
Karburator: Dell'Orto 21 mm Black Edition
Studs: Top Racing 21 mm
Ruller: 6 gram, Malossi
Dyse: 92 indtil videre, karburatoren er ikke indstillet ordentligt endnu
| |
 | Kommentar Fra : NoShyGuy  |
Dato : 20-06-07 15:44 |
|
dyse 92 så smadre du din motor.
Prøv med 110 og hæv nålen et enkelt hak.
Med det tun der bør du have en 27kg fjeder i og 4grams ruller.
| |
 | Kommentar Fra : toshio |
Dato : 21-06-07 23:55 |
|
hvad, skal den være så stor? altså dysen...
den skyder ud af udstødningen når den er kold, er det ikke tegn på for stor dyse?
hvad hvis jeg har std trykfjeder i?
| |
 | Kommentar Fra : NoShyGuy  |
Dato : 24-06-07 00:51 |
|
Når den er kold er der choker på og man indstiller ALDRIG på en kold motor.
Alle indstillinger foregår når den er arbejdsvarm.
Hvis du har std. trykfjeder i med det tun, så tror jeg at den vil file på kileremmen og ellers, så skal det nok være 2,5-3 grams ruller.
| |
 | Kommentar Fra : NoShyGuy  |
Dato : 24-06-07 00:52 |
|
hullet i en 21mm er 3 gange større end på std. karburator, så undertrykket/cm er lavere i en 21mm end i std. så derfor suger den mindre benzin og samtidig får mere luft.
Derfor skal den have en meget større dyse end hvis det var std. karburator.
| |
 | Kommentar Fra : toshio |
Dato : 01-07-07 18:27 |
|
Bare lige så jeg er sikker på vi snakker om det samme...
Det er athena sport 47,6, ikke racing
og turbokit ikke-knæk
| |
 | Kommentar Fra : toshio |
Dato : 01-07-07 19:03 |
| | |
 | Kommentar Fra : NoShyGuy  |
Dato : 02-07-07 17:02 |
|
prøv med 5 grams ruller.
den bør 100% være hurtigere på toppen med den nye udstødning.
og derfor bør den også have hurtigere optræk.
| |
 | Kommentar Fra : toshio |
Dato : 05-07-07 19:40 |
|
jeg har lige bestilt 4 grams ruller, det var det du anbefalede, right? :D
| |
 | Kommentar Fra : NoShyGuy  |
Dato : 05-07-07 19:53 |
| | |
|
Jeg ville tage nogle 5-6 grams ruller, og til et sportskit vil jeg endda sige at dysen lyder rimelig stor, men det svinger jo lidt fra motor til motor. Jeg ville heller ikke skifte tryk-fjerdern hvis ikke remmen glider, hvis du køre med en "for stram" fjerder midster du bare effekt, da motoren skal bruge en masse kræfter på at rykke remmen ud af fjerden istedet for at dreje baghjulet rund. Fjerden må heller ikke være så slap at den "glider" i de bagerste remskiver.
| |
 | Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|