/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Medal of honor: AA lydproblem
Fra : Nikolaus
Vist : 427 gange
150 point
Dato : 20-06-07 09:40

Jeg har just investeret i MOHAA - Warchest og indtil videre kun installeret
den første version.
Jeg er nået til mission 5. Lyden kører over et Sound Blaster X-Fi Extreme
Audio lydkort og jeg kører DirectX 9.0c.

De første 4 missioner har jeg gennemført uden problemer af nogen art. Men i
mission 5 er lyden begyndt at halte. Ikke blot ift. våben og andre
lydeffekter i spillet, men også stemmen der briefer samt flere. Lydene er
mangelfulde, fx mangler riflerne lyden af projektilet, maskingeværet lyder
hult og dybt. Sergantens tale er meget lav og grumset.

Musikken i spillet fungerer upåklageligt og andre musikfiler, fx wav og mp3
udenfor spillet, fungerer også fint.

Kender i til problemet og ved i hvad jeg kan gøre for at løse det?

Nikolaus

Kommentar
Fra : Nikolaus

Dato : 20-06-07 10:05

Fandt selv frem til løsningen. Poster til glæde for andre ...

Det drejer sig om at lydkortets MASTER volume er for høj, hvilket resulterer
i en overload af lydkortet. Se evt. linket her på creatives egen hjemmeside.
Læs under "Scenario 1"

http://xfi.blogspot.com/2006/06/soundblaster-x-fi-crackling-and.html

Nikolaus

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-06-07 12:53

Godt du fandt ud af det, måske er det et tip værd