/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
trådløs netværk
Fra : greenred
Vist : 367 gange
40 point
Dato : 20-06-07 00:08

hej... jeg har en uregistreret version af windows, kan det passe man ikke kan få ens trådløse netværk til at virke så?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-06-07 00:16

Er det Win 95, 98, 98 se, NT, XP-home, XPprof eller vista?

Kommentar
Fra : greenred

Dato : 20-06-07 00:18

det er xp prof

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-06-07 00:25

Jeg formoder du bruger en router med access-point!
Har du opdateret dens firmware! ??
Kan den komme på med kabelforbindelse ??

Kommentar
Fra : greenred

Dato : 20-06-07 00:28

det siger mig ingenting, hehe... men jeg kører på lan net med router hvis det kan hjælpe..

kan jeg se et sted om mit firewall er opdateret, min bærbar er kun 2 mrd gammel, så alt er nyt (hvis det har noget med det at gøre overhovedet) ?
ja jeg kører med kabelforbindelse fordi trådløs ikke vil virke :)

Kommentar
Fra : greenred

Dato : 20-06-07 00:28

hov,du skrev firmware, hvad er det?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-06-07 20:09

For at det trådløse skal virke skal det jo lige opsættes i routeren. Log ind på din router via en browser ved at skrive http://192.168.x.x hvor x-erne skal skiftes ud med de tal der passer netop til din model. Det står i din manual til routeren. Derinde kan du opsætte det trådløse og husk endelig kryptering. Det hele er fint beskrevet i din manual og der plejer som regel at være en automatisk guide der kan køres.

Kommentar
Fra : greenred

Dato : 20-06-07 23:01

ja, men har fået af vide det er fordi jeg ikke har service pack... jeg kan ikke opdatere mit windows når det er en brændt version... så er der vel ikke andet at gøre end at købe en orginal windows..

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-06-07 23:14

Jeg tror ikke det har en rygende fis med service pakke at gøre!
Netværket var jo opfundet før at der blev udgivet en servicepakke til dit windows.
En service pakke er blot rettelser til de fjumrefejl, som microblød lavede da de skrev den første version af din windows.

Kommentar
Fra : greenred

Dato : 21-06-07 14:06

okay... ved du hvad en evt løsning kunne være?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-06-07 18:57

Der er en løsning på alt, men den er ikke altid lige logisk.
Men da du behændigt har undgået at give detaljerede oplysninger omkring dit trådløse netværk, så er det lige som lidt svært at gå direkte ind og sige: "Du skal gøre det og det"

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-06-07 19:54

har du prøvet mit råd fra d. 20.06.07 kl. 20.09