/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
DirectX Install ????
Fra : NegoZatoR
Vist : 1301 gange
50 point
Dato : 19-06-07 10:51

Hvorfor kan jeg ikke installere DirectX på min computer ??

Når jeg prøver og installere det for jeg en fejl meddelse som siger

" A cabinet file necessary for installation cannot be trusted. Please verify the cryptographic service are enabled and the cabinet file certificate is valid "

Jeg er sikker på in Kryptografiske Tjeneste er Startet ..

jeg har endda registrede mine Dll. filer ..

dvs. Kør --> Cmd -->

regsvr32 /u softpub.dll
regsvr32 /u wintrust.dll
regsvr32 /u initpki.dll
regsvr32 /u dssenh.dll
regsvr32 /u rsaenh.dll
regsvr32 /u gpkcsp.dll
regsvr32 /u sccbase.dll
regsvr32 /u slbcsp.dll
regsvr32 /u mssip32.dll
regsvr32 /u cryptdlg.dll
exit

Så ..

Restartet computeren.
Kør --> Cmd -->.

regsvr32 softpub.dll
regsvr32 wintrust.dll
regsvr32 initpki.dll
regsvr32 dssenh.dll
regsvr32 rsaenh.dll
regsvr32 gpkcsp.dll
regsvr32 sccbase.dll
regsvr32 slbcsp.dll
regsvr32 mssip32.dll
regsvr32 cryptdlg.dll

Hvad kan det så være ? ..
Det er da irriterende jeg ikk kan få lov til og installere Direct X ..

Er der nogen foreskel på DirectX End-User runtime Og Direct X Redistributable ??

og hvad er den ? ..

Vil blive rigtig glad hvis der er nogen der lige kunne hjælpe mig med det her ..

På forhånd Tak.

NegoZatoR.

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 19-06-07 11:43

Hej

Slet alt hvad der er efterladt fra den gamle directX installation... gør det på den her måde fx. søg på pc'en og sorterer efter dato.... mange af dem ligger nok inde i temp mappen...

Hvis den Kryptografiske Tjeneste er Startet, er det sikkert fordi der er et problem med en handle i en af filerne, som er knyttet til servicen.
Prøv at sætte servicen på automatisk:

Administrative i Kontrol Panelet. --> Services.Kryptographic Service --> Klik Egenskaber
--> Klik Automatisk for Startup type --> Klik Start

ellers prøv denne kommando Kør --> cmd --> net stop cryptsvc også prøv at installere directx igen
så tror jeg nemlig at når den står på automatisk starter servicen selv.

held og lykke

/CaiNe

Kommentar
Fra : NegoZatoR

Dato : 19-06-07 15:28

Intet Held .. der kommer den samme meddelse ..

jeg har bare prøvet alt muligt ..

og den bliver ved med og sige det samme ..

:S

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 20-06-07 10:32

Ahøm! Hvilket styresystem bruger du?
Husk directx 10 er kun til Vista.
Den sidste version til XP er 9c, hvis jeg husker rigtigt.

Kommentar
Fra : NegoZatoR

Dato : 20-06-07 11:02

Jeg køre Windows XP Pro SP2..

Og lige nu har jeg slet ikk noget DirectX installeret, bortset fra det der er inbygget i Windows ..

Det er vist 6.0 tror jeg ? ..

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 20-06-07 18:56

Prøv lige at hente directx igen på dette link:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=0a9b6820-bfbb-4799-9908-d418cdeac197&DisplayLang=en
Vælg 'Gem' og gem filen på disken. Prøv derefter at installere igen. Hvis ellers ikke din windows er skadet, skulle der ikke være problemer.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 20-06-07 19:03

Citat
Er der nogen foreskel på DirectX End-User runtime Og Direct X Redistributable ??

Jo der er der egentlig ikke. End-User runtime er for dig og mig, altså den almindelige bruger.
Redistributable er en udgave der er beregnet til at spilproducenterne kan lægge ud sammen med deres spil, så directx automatisk kan opdateres/installeres sammen med installationen af spillet.

Annuller spørgsmålet
Fra : NegoZatoR

Dato : 17-07-07 14:42

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Der er bare intet der virker ..

må bare *Formatere ..

:(