/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Holm Finans... igen igen....
Fra : myes
Vist : 5241 gange
10 point
Dato : 19-06-07 07:30

Hejsa

Jeg har nu siddet og luret og læst spørgsmål helt tilbage til 2003.
Min mand og jeg har desværre haft nogle hårde år hvor vi nok må sige alt der kunne gå galt gik galt.
Vi havde begge en ufatteligt god indtægt da vi begge var under 25. Derfor rådede vores kære bankrådgiver os til at begynde at kigge efter hus. Vi fandt et vi forelskede os vildt i. Banken sagde med det samme god for det uden så meget som at blinke med øjnene.
Inden for det første år fik vi begge vores fyreseddel pga den store fyringsrunde der hærgede DK på det tidspunkt. Reglerne siger at når man er under 25 er der nogle høje herrer der ikke mener man kan have nogle forpligtelser og derfor halverer de lige dagpengene. Det ramte desværre også os og vi var nødt til at sælge vores hus. Samtidig med begyndte regningerne at hobe sig op og vi måtte til sidst sidde hver måned, og gennemgå samtlige regninger, for at finde ud af hvem der skulle have penge nu og hvem der måtte vente. Det har givet os en enorm gæld til RKI.

Nu har jeg siddet og kigget på nettet og fandt for nogle uger siden Holm Finans. Jeg må nok indrømme jeg er lidt fanget af det og virkelig interesseret i at vide meget mere, men synes det er ubehageligt at kontakte et firma og skulle udstille de mindste detaljer om min økonomi (det er noget andet her, jeg fortæller kun det jeg selv mener jeg vil ud med) Hvor meget, til hvem, hvorfor osv osv osv skal de vide. Jeg har ansøgningsskema liggende til dem, og der er jo ikke noget galt i at se det an og prøve at få et tilbud fra dem. Kan jo altid sige nej hvis det ser helt umuligt ud eller bare er for mange løse tråde der sender os i en endnu større gæld

Jeg leder IKKEefter moralprædiken, for jeg ved godt alle siger man skal holde fingrene fra firmaer der tilbyder lån til trods for RKI. Men der må jo være nogle der har succes med at bruge dem, ellers blev firmaet vel ikke ved med at eksistere..
Nu vil jeg virkelig gerne i kontakt med nogle som har prøvet at bruge dem og som kender lidt mere til deres renter. Gode som negative oplysninger vil blive modtaget med kyshånd.
Mange har skrevet og spurgt til dem, men der er ikke nogle der melder tilbage og fortæller hvordan og hvorledes. Jeg håber der sidder nogle med erfaringer de vil dele ud af.

Håber lige på lidt feedback.

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 10 point
Dato : 19-06-07 08:41

Deres renter og hvilke oplysninger de har brug for fremgår vel af det skema som du sidder med?

Iøvrigt er det jo kun lån til anskaffelse af fast ejendom de tilbyder, så medmindre i med jeres gæld skal ud og købe hus igen er der jo ikke rigtig noget at bruge dem til, generelt ka ndet siges om de firmaer der tilbyder lån på trods af RKI registrering, at du enten skal have fast ejendom, eller bruge pengene til at få det, på den måde får de sikkerhed for deres penge.

ps.
Citat
Det har givet os en enorm gæld til RKI.

Du skylder ike penge til RKI, de registrerer blot hvem du skylder penge og har dig listet som dårlig betaler

Godkendelse af svar
Fra : myes

Dato : 19-06-07 09:13

Tak for svaret Kortoververden.

Ved godt det med at man ikke skylder RKI, det var lige en tanketorsk

Lod mig fortælle på et tidspunkt at det med hjælp fra Holm Finans er muligt, at man låner til huset og det der så er som rest kan bruges til at udbetale gammel gæld, vel at mærke at der er penge til overs. Jeg havde håbet vi sammen med dem kunne finde ud af hvad de mener vi kan låne og hvad vi vil afdrage med og sådan. På den måde kan vi se hvor mange af de penge der skal bruges til gæld og hvor meget der så er tilbage til hus, så vi gør det lidt omvendt og så hvis vi nok kan se det slet ikke kan lade sig gøre, ja så opgiver vi det bare. men på ansøgningsskemaet står der are hvilke oplysninger der skal bruges, men intet om de evt. har en begrænsning for alder. Hvad deres renter ligger på.

Men samtidig leder jeg efter nogle der vil dele deres erfaringer om Holm Finans med mig.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 19-06-07 09:15

Jeg har aldrig hørt at Holm Finans (eller andre) ikke skulle være reelle nok. De har nogle høje priser på deres produkter og sikkert endnu højere på rykkere og andet af den slags. Hvis du handler med dem, så gør det med åbne øjne og ikke bare for at lappe på problemerne midlertidigt.

Først og fremmest skal du jo behandle dine kreditorer godt - så kan du undgå rykkergebyrer og muligvis inkasso-omkostninger. Fra nu af må du ikke indgå aftaler du ikke er 110% sikker på at kunne overholde. Din månedlige lodtrækning mellem kreditorerne - indeholder den også henvendelse til taberne: "Desværre har vi fortsat ikke mulighed ..."? Det bør den.
Når du en gang har købt en ting og lovet at betale, så er det kun rimeligt at kreditor hører HVORFOR du alligevel ikke kan betale. Og tro mig: Et "Vi ejer ikke en rød reje" tjener bedre din sag end "Lige nu har vi lidt travlt, men vi betaler i morgen eller i overmorgen", for så kommer der bare en rykker i morgen eller i overmorgen.

Først når du har styr på afviklingen kan du prøve at finpudse detaljerne. Det er det jo smartere at betale 9% i rente end 10%, men hvis det koster dig 2.000 i stiftelsesomkostninger er fidusen sikkert væk.

Kommentar
Fra : godtraad

Dato : 19-06-07 09:53

Kender godt Holm Finans - synes ikke så godt om de vilkår, de kan tilbyde, men vi havde for ca. 5 år siden brug for hjælp - og fik den af en anden låne-udbyder, som via pantebreve muliggjorde, at vi kunne blive siddende i huset m.m.. Vi er dybt taknemmelige for den hjælp vi fik til at genskabe en bæredygtig økonomi, som de kalder det. Vi har i omprioriteret til Realkreditlån igen, men dette havde aldrig været muligt, hvis ikke vi havde løst de store problemer via en alternativ låneudbyder.

Men vær selvfølgelig opmærksom på rente, afregningskurs, indfrielseskurs m.m.