/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Smerter i skulder eller nakke
Fra : axel33
Vist : 1160 gange
60 point
Dato : 19-06-07 00:26

Hej

Ja, jeg kan ikke finde ud af om det er nakke eller skulder jeg har undt i, for det er svært at finde ud af hvor smerterne sidder. Men det føles som om de sidder midt i skulderen dybt inde. Det gør ondt at trække skulderen op, fem og tilbage. Om morgene er det nærmest væk, men kommer hurtigt ved belastning såsom at bære på nogen. Selv armens vægt kan iløbet af dagen give smerter. Hvis jeg bliver ved med at trække skulderen op, gør det til sidst ikke ondt, men så gør det meget ondt at trække skulderen ned. det er som om en muskel ikkke kan tåle at blive strukket. Men hvilken muskel.
Jeg har haft disse smerter i måneder. Holder jeg det helt i ro, er der snæsten ingen smerter.
Der er ingen smerter, når skulderen er i ro. Kun ved bevægelse.
Jeg har været til læge, som bare gav mig nogle smertestillende, der ikke tog problemet. Lægen har sendt mig til fysioterapeut. Men jeg er i tvivl om ikke det skulle være en kiropraktor.

Jeg kunne godt tænke mig at vide, om andre kender til lignende skulder/nakkeproblem og hvad de I har gjort ved det?

Kommentar
Fra : hasselbalch

Dato : 19-06-07 00:53

jeg synes du skulle prøve fysioterapeuten først det kan være myoser og så hjælper kiropraktor ikke. god massage kan hjælpe. og så kan du også lære nogle øvelser, så det ikke kommer igen

Kommentar
Fra : mulleni

Dato : 19-06-07 03:17

Kender problemet ret godt... Mit er bare opstået efter et trafikuheld...
Fysiterapi er en god start men giv det max 6 behandlinger så skal du have mærket mærkbar forbedring. Det er den mest skånsomme behandling for alle dine led... En Kiropraktor er en knald hammernede god idé hvis fysen ikke hjælper, så kan de som regl sætte det på plads, og hvis du har en god kiropraktor, ja så massere de altså også lidt, så det hasselbalch skriver er ikke helt rigtig...

Håber svaret her hjælper dig.. Men lad fysen prøve at se om den kan hjælpe dig, der er altså det bedste på længere sigt..... en fys massere jo det på plads, hvor en kiropraktor rykker det på plads, og hjælper på en hårdere måde overfor ledende at du skal slappe af i de muskler omkring skulderen...

MVH
Mulleni

Kommentar
Fra : hasselbalch

Dato : 19-06-07 03:36

undskyld mullini! myoser=muskelinfiltrationer er ikke noget der skal på plads, det skal masseres væk

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 19-06-07 07:30

Hvis du kommer til kiropraktor, tager de et røntgenfotografi af dig, det gør fysioterapeuterne ikke.
Så hvis der er noget i ét eller flere af dine led, som skal rettes på plads, så hjælper alverdens massage ikke. Først når problemet ER rettet på plads.
Hvis røntgenbilledet ikke viser noget problem, kan du fortsætte med massage og også træne selv. Svømning er godt for ryg, nakke og skuldre, især hvis du svømmer rigtigt og strækker ud, dvs. får hovedet under vand, det er vigtigt at du ikke ligger og holder hovedet oppe over vandoverfladen, for så spænder du.
Der findes mange træningsprogrammer for ryg, nakke og skuldre, du kan med garanti finde nogle øvelser på nettet eller på biblioteket.
Og endelig er der også den mulighed at finde en anden form for massage end alm. fysioterapeut. Jeg går selv til thai-massage eller til kinesisk massage, hvor behandleren også bruger akupunktur og sugekopper. Jeg døjer nemlig selv med de vildeste ryg- og skuldersmerter og nakkespændinger for tiden efter min mor døde for nogle måneder siden. Det er for mit vedkommende følelsesmæssigt betinget, jeg ved jo ikke hvad årsagen er til dine problemer. Men du kan have brugt din ryg forkert på et tidspunkt, det kan være stress, det kan være så meget. Det kan også være, at du generelt har en forkert rygholdning, som slider på din ryg visse steder.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 19-06-07 08:44

Jeg kender det fint, og det jeg gjorde var at gå til lægen

Derfra var det ligesom ham der kom med de gode råd og ikke alle mulige mere ller mindre velmenende amatører som alligevel ikke har nogen konkret viden/uddannelse og som ikke har undersøgt dig

Kommentar
Fra : axel33

Dato : 19-06-07 09:20

jo, jeg har været til læge og blev undersøgt, og nu har jeg så bestilt tid hos fys.
Lægen sagde nogen om en rotatorcuffen, men den sidder jo helt ude ved leddet, så vidt jeg kan finde ud af. og det er ikke der jeg vil hævde det gør ondt.
Jeg synes bare de fleste steder på nettet dukker der kiropraktor op, når jeg søger på skuldersmerter.

mht myoser, så har jeg haft dem mange gange før hist og her, og de er da gået væk efter en uge eller to. Dette har stået på i månedsvis. og det er SÅ træls.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-06-07 10:57

Kiropraktorer er bare bedre til at sælge varen, derfor ser du den mere på nettet.

Den slags du beskriver har lægen sikkert helt ret i skyldes muskler . eller sener. Det er ikke noget en kiropraktor kan gøre noget ved.
I det lange løb gælder det om bedre sidde- og bevægevaner. Her og nu er det smertestilning, massage og øvelser.

I øvrigt duer kandu slet ikke til medicinske spørgsmål. Der er alt for mange velmenende, dårlige svar.
Og ingen har den tilstrækkelige ekspertise eller kendskab til din lidelse.

Kommentar
Fra : numselumse

Dato : 19-06-07 15:33

Hejsa..
Er der noget der nager dig..? Hvis man går og tænker over noget i lang tid, kan det sætte sig sig i nakken/skulderen. Det kan gå hen og blive så slemt at du til sidst ikke kan løfte dine arme. Prøv en massør, der kan massere filtrationerne væk. Men regn med at det først virker efter anden gang.. Og samtidig kan du selv lave øvelser ved at løfte din skulder, mens du holer din hånd vandret nedad, og lægge hovedet på skrå, holde den stilling i ca 1 min, og gør det derefter med den anden arm. Du vil heller ikke her kunne mærke noget med det samme, men efter en dag eller to vil du kunne mærke resultater

Kommentar
Fra : axel33

Dato : 20-06-07 22:46

Har nu været til fys. Kom hurtigt til på et afbud. han trykkede og trykkede. Men kunnne ikke rigtig finde hvor det er. Han snakker om slimsække og elevatormuskel. Jeg tror mest på den sidste. for han sagde, at man nemt kunne få ondt i denne, hvis man altid går og trækker skuldrene op, og det har jeg taget mig selv i mange gange.
Men det er da mærkeligt at han ikke rigtig kan finde det helt præcise punkt.
Min gamle far siger, at jeg skal gå til læge igen og bede om varmestråler på sygehuset. Det har han nemlig selv engang prøvet med ryggen. Han har ingen tiltro til fysser selv.
En mssør er der der nogen her der nævner. Men synes også min fys masserede lidt. Men det skuffer mig at han ikke kan finde problemet. enten kan kan ikke trykke så dybt at han rammer musklen eller også gør musklen ikke ondt at blive trykket på.

Kommentar
Fra : hasselbalch

Dato : 20-06-07 23:07

der findes dygtige fysioterapeuter og der findes dårlige fysioterapeuter, lige som der findes gode og dårlige håndværkere

Kommentar
Fra : jes-a

Dato : 21-06-07 00:24

ham her skulle ellers være ret god med mange års erfaringer.

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 22-06-07 13:36

Hvis du bor i København, har jeg navn og adresse på en helt fantastisk massør, som med garanti finder ALLE dine smertepunkter Det koster 400 kr for 1 hel times massage, - man er i himmerige bagefter!