/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
forny sit pas
Fra : gade22
Vist : 3950 gange
50 point
Dato : 18-06-07 17:56

hey der ude.

Nogle der ved hvor meget det koster at få lavet pas, eller bare fornyet det.?? og hvor langtid det vil ta at få et nyt.

På forhånd tak

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 18-06-07 18:17

Hvis du ikke har fået det forlænget før er det muligt i op til et halvt år. Det kan gøres straks og koster ikke noget.

Ellers reglerne for pas. http://borger.dk/forside/borger-og-samfund/Pas/udstedelse-af-pas

mvh
qfha

Kommentar
Fra : claraogsigne

Dato : 18-06-07 18:23

øh hør nu lige hov.
Det koster 600.- og varer i 10 år - jeg har lige så lige fået det fornyet.

Børn koster 160 og varer i 5 år

Kommentar
Fra : claraogsigne

Dato : 18-06-07 18:24

forresten det tager ca. 14 dage. Mit kom efter 8 dage med posten - det hele foregår på kommunen nu om dage

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-06-07 18:33

Priser og gyldighed på pas

Alder
Pris
Gyldighed

0 til 2 år
115,00 kr.
2 år (gyldighed)

2 til 18 år
115,00 kr.
5 år (gyldighed)

18 til 65 år
600,00 kr.
10 år (gyldighed)

Fra 65 år
350,00 kr.
10 år (gyldighed)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-06-07 18:34
Kommentar
Fra : MacMadsen

Dato : 19-06-07 10:43

Du kan hvis du skal ud og rejse meget snart (altså inden de kan nå at lave et nyt pas) få det eksisterende pas forlænget med op til 6 mdr. Dette er gratis, men gøres kun i "nødstilfælde".

Ellers skal du have et nyt pas og det koster de af mange i denne tråd omtalte 600 kr og varer i 10 år (forudsat du er over 18 og under 65 år).

Forlængelsen kan altså ikke betale sig, med mindre du ikke kan nå at få et nyt. For når forlængelsen udløber, kan passet ikke forlænges igen.

Mvh
MacMadsen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-06-07 11:54

Hvis man samtidig bestiller et nyt pas kan man få et midlertidigt, så det er muligt at rejse. Det midlertidige pas skal så afleveres når det rigtige pas er "lavet"

Det midlertidige pas gælder også kun i et ½ år, og bliver automatisk annulleret når det ½ år er gået.

Sådan var det for mig, da jeg stod i den situation, at passet skulle fornyes her og nu.

Kommentar
Fra : Schou01

Dato : 01-08-07 20:59

Hej

Jeg vil bare lige minde om at tegne en forsikring, når du skal rejse - det kan blive frygtelig dyrt for dig, hvis uheldet er ude.

Gider ikke gøre reklame - der findes mange gode steder at tegne den - det vigtigste er at have en med når man rejser.

Vh
Schou01

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-09-07 17:34

Fik du fornyet dit pas !!!!!!!!