/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
Gift m/u faellesforaeldremyndi
Fra : snoppyg
Vist : 469 gange
20 point
Dato : 18-06-07 13:27

Min kone og jeg rejser til DK - Hun er ikke foedt i Dk.
Hvad er muligt at goere hvis jeg gerne vil give hende ene myndighed over vores faelles soen, som er 18 mrd. gammel.

Hvad kan man goere og er en aftale fra udlandet godkendt i DK?
Alt dette er for at give hende mulighed for at tage min soen med sig hvis hun ikke oensker at blive - jeg ved godt det ikke er nemt - men det er en chance jeg er er klar til at tage.!!

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 18-06-07 13:51

Som udgangspunkt er det din kone og kun hende der har forældremyndigheden. Fælles forældremyndighed efter dansk lovgivning skal der søges om, så hvis du undlader at gøre noget så er det hende der har forældremyndigheden.

Men husk at tænke over om hvad der er det bedste for barnet.

VH

Kommentar
Fra : snoppyg

Dato : 18-06-07 14:07

1000 tak for det hurtige svar.
Du skrev: "Som udgangspunkt er det din kone og kun hende der har forældremyndigheden"
Hvor kan jeg se dette ? Dvs. at hun, hvis jeg vi ikke soeger om faellesforaeldremyndighed har fuld myndinghed over ham og kan tage ham hvorhen hun vil i saa lang til hun oensker?

Kommentar
Fra : snoppyg

Dato : 18-06-07 14:14

Ovenstaaende er ikke korrekt:
Lov om forældremyndighed og samvær Kapitel 1
§ 4. Er forældrene gift med hinanden ved barnets fødsel, eller indgår de senere ægteskab, har de fælles forældremyndighed.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 20 point
Dato : 18-06-07 14:27

Så er der jo ikke noget problem....

Medmindre du modsætter dig at barnet bliver taget med til udlandet af moderen er der da ingen der blander sig.....

Bortset fra det bliver I vel skilt først og der kan du da bare fraskrive dig myndigheden.....

Det er ingen tvang men en ret.....

Godkendelse af svar
Fra : snoppyg

Dato : 18-06-07 14:56

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-06-07 15:07

Citat
Min kone og jeg rejser til DK - Hun er ikke foedt i Dk.

Nu håber jeg da at du først og fremmest har undersøgt, at din kone nu også kan få opholdstilladelse i DK....det er skam ingen garanti at I er gift.....heller ikke om hun så er dansk statsborger og bare vokset op i et andet land.

Dernæst har I, helt automatisk, så længe I er gift, fælles forældremyndighed.

Og i tilfælde af skilsmisse, kan I aftale nærmere om den fælles forældremyndighed skal vedvare eller om din kone skal have fuld forældremyndighed