/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Problem i Lan Netværk
Fra : pk2dk99
Vist : 710 gange
100 point
Dato : 18-06-07 02:38

Hej
Jeg har lige installer windows xp på min pc. men min internet virker ikke via lan forbindlse. Hvad kan være problem? Jeg tjekket cable fra modem til pc. Jeg kan ikke find ud af instillinger til et LAN forbind. Venligst Hjælp mig at hvordan jeg juster min Lan netværk. Mange tak
mvh
pk2dk99

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 18-06-07 07:36

Kør netværks guiden så skal den nok selv klare det hele for dig

dr.dem

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 100 point
Dato : 18-06-07 20:48

internet.....telefonkabel....skillefilter.......modem......netkort/computer.

Hvis det er sådan, så har du ikke noget LAN / netværk - men en direkte forbindelse.

Hvad har du af kabler som fulgte med din forbindelse.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-07-07 19:44

Har du fået det til at virke for du kunne jo lige prøve at slukke for "modemmet" og tænde for det igen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-07-07 19:55

Citat
Jeg tjekket cable fra modem til pc

Det er ikke en LAN forbindelse du har men en forbindelse til modem.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-07-07 20:07

Men e.c det kan jo godt være et adsl modem så har du jo faktisk også en lanforbindelse

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-07-07 20:11

Øh er du sikker - for kan du opsætte den ADSL modem så flere comp kan tilsluttes uafhængig af de andre evt via switch.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-07-07 20:13

Ja men et uøvet øje kan jo ikke kende forskel på det, da det jo netop er det der vises nede ved uret når blot kablet bliver plugget i. LAN Forbindelse

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-07-07 20:41

Ok Fijala - det må jeg prøve en dag hvor mine netafhængige medborgere er ude i solen.

Godkendelse af svar
Fra : pk2dk99

Dato : 15-08-07 09:09

Tak for svaret e.c.