/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
Er filenavnet forkert?
Fra : klemme2006
Vist : 696 gange
50 point
Dato : 17-06-07 22:07

Hej

Jeg prøver at åbne filen her : http://unold.dk/paddling/php/coppermine/displayimage.php?album=toprated&cat=-2&pos=17

Kan I andre åbne den?
Er der noget galt med min maskine?

Filnavnet må da være rigtigt, for andre har jo set de film og rated dem.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-06-07 22:12

Den lukker op udmærket

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 17-06-07 22:17

Tak for hjælpen refi.

Så mangler jeg bare at finde udaf hvorfor jeg bliver bedt om at bekræfte at path og file name er korrekte.

Bruger du safari?

Accepteret svar
Fra : vigil

Modtaget 60 point
Dato : 17-06-07 22:21

Monstro du mangler Flip4Mac?

En lille systemudvidelse, som gør dig i stand til at se M$-ting i QuickTime.
Du kan hente den hos versiontracker:
http://versiontracker.com/php/qs.php?mode=basic&action=search&str=flip4mac&srchArea=macosx%7Cmacosx-all&submit=Go

Jeg tror måske, du skal genstarte, når du har hentet og installeret udvidelsen.

Fortæl hvis det hjælper på problemet

Kommentar
Fra : vigil

Dato : 17-06-07 22:22

Jeg bruger Safari - og filmen kørte fint her.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-06-07 22:24

Citat
Bruger du safari?

Aner ikke hvad det er - jeg klikkede bare på linket......

Bruger XP.....

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-06-07 23:57

Bruger også XP, der sker ikke en skid, med det sorte billede, heller ikke når jeg trykker mellemrumstasten.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : 1stanley1

Dato : 18-06-07 08:13

Safari, den kører det fint

Kommentar
Fra : UlrikB

Dato : 18-06-07 18:09

Det link du anfører henter et video-arkiv ved navn "storm_nosweep_peter.wmv", der er altså tale om et arkiv i "Windows Media Video" format.
Afspilning af denne arkivtype under Mac OS X sker lettest ved at installere Flip4Mac, et gratis plug-in til QuickTime, som "vigil" allerede har nævnt.

Det er også vigtigt at funktionen "Use Flip4Mac WMV internet plug-in" er aktiveret i systemindstillingerne til Flip4Mac, er den ikke det fremprovokeres den fejlmeddelelse du beskriver.

Husk at du skal genstarte din web-browser efter du har foretaget disse ændringer.

Herefter vil det nævnte video klip automatisk åbnes i et QuickTime player vindue når du klikker på den URL du anfører, uanset om du brugre Safari, Firefox eller Opera som din web-browser.

Du finder mere info om Flip4Mac her:
http://www.flip4mac.com

Du kan hente en gratis "player only" version her:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=915D874D-D747-4180-A400-5F06B1B5E559&displaylang=en

Godkendelse af svar
Fra : klemme2006

Dato : 29-07-07 16:38

Tak for svaret vigil. Så fik jeg langt om længe prøvet linket af. Det kører perfekt nu. Også tak til de øvrige bidragydere.