/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Vask af gulvtæppe?
Fra : SjalaJonez
Vist : 7619 gange
250 point
Dato : 17-06-07 21:48

Hey

Jeg har en masse pletter på mit gulvtæppe, bla. cola, øl og lignende, som jeg meget gerne vil have er lidt mindre synlige.
Er der nogle som har nogle tips og råd til hvordan man kan vaske/skrubbe det væk?
Mit gulvtæppe og gråt.

SjalaJonez

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-06-07 22:01

Ned i nærmeste farvehandel/tæppeforretning/byggemarked og lej en tæpperenser.....

Hvor stort er det ??????

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 17-06-07 22:33

UANSET HVAD MAN SELV GØR, DUER DET IKKE.

DET ENESTE DER VIRKER, ER EN PROFF. TÆPPERENSER, DER VIRKELIG HAR MASKINERNE TIL AT TØRRE TÆPPET MED DET SAMME.

DET KOSTER CA. 2000 KR FOR HELE HUSET, DET ER DEM SOM BRUGES AF DE STORE FIRMAER, DER HAR MANGE HUNDREDE KVARDRATMETER DER SKAL RENSES.

ALT ANDET BEVIRKER BARE, AT DIT TÆPPE MEGET HURTIGT BLIVER MERE SNAVSET END FØR.

MVH AG 112

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-06-07 08:03

du lejer en tæpperenser ganske rigtigt, du vil få brugsanvisning med - når tæppet er tørt imprægnerer du det igen - det kan du få råd om også ( se også her http://jackmusic.dk/default.asp?id=74&vid=1141)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-06-07 08:04

ps.. alt efter størrelsen ville jeg omgående finde ud af om det kan betale sig at købe et nyt

Kommentar
Fra : disken

Dato : 18-06-07 09:04

miritdk__tillader mig at rette dit link, du havde sat et ) på det.
http://jackmusic.dk/default.asp?id=74&vid=1141

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-06-07 09:07

arghhhhh - bare pga en åndsvag )

tak for det disken

Kommentar
Fra : disken

Dato : 18-06-07 09:10

JA; selv et lille KOMMA kan gøre en stor forskel.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-06-07 09:12

åhh ja - siden kan ikke vises osv osv osv -

Kommentar
Fra : SjalaJonez

Dato : 18-06-07 20:25

det er ikke mere end 35-30 kvm..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-06-07 20:43

Citat
det er ikke mere end 35-30 kvm..

Så er det tæpperensning.....

Alle møbler ud af "hytten" så arbejdet kan gøres ordentligt....

Kommentar
Fra : ibea

Dato : 20-06-07 15:00

Hej SjalaJonez.
Hej.. Jeg vil kun gøre dig opmærksom på, at uanset hvad du prøver, så skal du være klar over,
at når du begynder at rense på et gulvtæppe, fjerner du noget at antismuds/imprægnerings-
væsken fra tæppet. Det kan være rimelig pænt når du er fædig,..... men det tager meget,
meget lettere imod snavs i fremtiden...Ned på alle fire, igang med håndskrubberen og meget,
meget gerne en støvsuger, som kan suge vand op. Flot gulvtæppe..... men utrolig sart for
snavs. Så i fremtiden.... af med sutterne til hele familien.... ,men det er ikke nemt når
tante OLga kommer på besøg....
Hilsen Ibea.
(Som rensningsmiddel kan du bruge alm. brun flydende sæbe.... men i en mild opløsning)

Kommentar
Fra : pipsen78

Dato : 08-07-07 22:47

Det er ikke længere rigtigt, at tæppet bliver mere modtagelseligt for smuds, når først det er blevet renset. Sæber idag indeholder imprægnering, så når tæppet er helt tørt, så er imprægneringen aktiv. Hagerty har både sæbe i 1 ltr. der rækker til ca. 40 m2 og en effektiv maskine, der er nem at betjene. Så bare ryd stuen og kom igang - det er nemt. Bare husk på, at tæppet skal være helt tørt inden du rykker møbler mv. ind igen. Sæben koster omkring 200 og leje af renser mellem 50 og 100 kroner. Det er billigt for et nyt tæppe. Pas på med vandtemperaturen, hvis tæppet ineholder uld.

Hilsen Pipsen