/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Mediedeling
Fra : mose1992
Vist : 759 gange
20 point
Dato : 17-06-07 14:49

Hej... Jeg har lige fået en ny bærbar og ville gerne have al min musik over på den men den har ikke så meget plads. På min stationære stod der, da jeg fik det trådløse net på min bærbar, at jeg kunne noget med at mediedele. Jeg har prøvet lidt at hvert og på et tidspunkt skulle jeg også bruge et brugernavn inkl. password. Hvordan får jeg det gjort?

Kristian

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-06-07 16:01

Du skal oprette et hjemme netværk, eventuel trådløs Windows XP har en guide som fører dig gennem oprettelsen, men du har sikkert Vista på den nye ? Når du får oprettet netværket er det bare at kopiere eller flytte musikken til en delt mappe, når begge computere er tændt, kan du fra den ene afspille filer fra den anden og omvendt

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-06-07 16:05

Er det pga pladsen du ikke kan lægge det over. Hvis du stadig har den anden pc stående køreklar kan du jo bare dele den mappe på netværket og så på den måde få adgang til den fra den bærbare via netværket. For jeg synes at kunne forstå at begge pcer kan gå på nettet og mon ikke det er via en router eller en switch. Så skaldu nemlig bare lige oprette et Mindre hjemme og kontor netværk så spiller et.

Kommentar
Fra : mose1992

Dato : 17-06-07 18:58

Jeg har vista på begge... og de begge to kører på en og samme router...

Til o.v.n.: Hvis man ligger dem ind i en delt mappe koster det så ikke plads på begge pc's..??

De har fundet hinanden altså jeg kan se den anden inde i "netværk"

Kristian

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-06-07 19:12

Nej filerne bliver i den delte mappe, på den computer hvor de er lagt over i Delte mapper, prøv selv at kopiere nogle numre over i Delte mapper, afspil dem fra den anden, sluk den første computer, og prøv at spille numrene igen, det kan du ikke!

Kommentar
Fra : mose1992

Dato : 17-06-07 19:13

ahh ok.. men jeg har prøvet at ligge en derover... og jeg kunne finde den på den bærbare...

Kristian

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-06-07 20:18

Er det ikke smart. Dvs at du ikke skal flytte dem over men nu bruger den anden pc's algerplads.

Kommentar
Fra : mose1992

Dato : 18-06-07 22:14

åhh pis.. undskyld.. den kunne ikke finde de filer jeg har lagt over i dele mapperne.. sry..

kristian