/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
kan ikke starte windows
Fra : absinthe
Vist : 389 gange
79 point
Dato : 16-06-07 16:22

Windows xp pro

når jeg tænder siger computeren:

file missing or corrupt \windows\system32\c_437.nls

Har prøvet at gøre som i dette link:

http://www.dellcommunity.com/supportforums/board/message?board.id=sw_winxp&message.id=167402

men det virker stadig ikke! kommer stadig frem med samme problem kan nogen hjælpe??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-06-07 16:32

Citat
Here's how to fix this problem:

1. Boot your computer from your Windows installation CD.
2. Select 'R' for the recovery console and log on as administrator.
3. At the command prompt type the following:

EXPAND -R D:\I386\c_437.nl_ C:\WINDOWS\system32\c_437.nls

(If your CD drive is different than D: or your primary hard
drive/partition is other than C:, substitute the appropriate drive
letters.)

4. Select yes when you're prompted to overwrite the existing file.
5. Reboot the computer.

Depending on the level of file corruption, you may have to repeat this
process for another file. (I've had to repeat the process for
c_1252.nls as well.)

Kommentar
Fra : absinthe

Dato : 16-06-07 16:59

har også set dette link. Men har samme problem som ham der spørger på det forum.

"parameter not valid"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-06-07 17:06

Så hedder det desværre nok en geninstallering

Kommentar
Fra : xou

Dato : 16-06-07 17:09

gå i genoprettelse konsul igen og skriv
chkdsk c: /f /r
hvis d drevet er dit windows drev køres den istedet som
chkdsk d: /f /r
ideen er at hvis fielen er corrupt kan den måske rette fejlen ved en scandisk ligesom under win98.
ellers kan du repereer xp med windows cdrom ved at geninstallere dødsygt løsnig.....