/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Product key..
Fra : fusses
Vist : 777 gange
25 point
Dato : 22-01-03 18:44

Er der nogen der kan hjælpe med hvordan man tjekke (uden at installere) om windows cd'en og de Product keys passer sammen??

fusses)

Kommentar
Fra : fusses

Dato : 22-01-03 19:02

Hej Xou

Det du skriver gælder for opdaterings cd'er

fusses

Kommentar
Fra : xou

Dato : 22-01-03 19:11

nej,min er til ny pc,- der poper en menu op hvor du kan vælge mellem forskellige punkter.
men key er nok mere personlig,da microsoft har lavet et system med at >>aktiver<<max 4
gange på et år,hvis der kommer for meget ny hardware i,ellers skal man ringe få at kunne
>>aktivere<< dette for at undgå pirat kopiring.men jeg tror at hvis xp ikke vil godtage
din kode,er den til en anden xp-version.oplysningerne er nok hemmelige,men prøv det jeg sagde
put den i drevet når windows køre og se menuen der poper op eller skriv i et kør-vindue :
x:\setup (x=dit cdrom drev nummer)

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 22-01-03 19:23

Den fungere ikke 100% hvis man vælger dansk
men denner du fint - http://www.howtotell.com/ww/script/select_wizard.asp

Kommentar
Fra : xou

Dato : 22-01-03 19:29

det jeg tænkte med hemmelige,var om mikrosoft,viste hvilken cdkey der hørte til hvilken version/sprog

så de havde en oplysning,forkert key bliv brugt,men ofte vil software med en anden version ikke godtage

forkert produkt key,i de fleste tilfælde,men der sker ikke noget ved at prøve at indtaste den om den er ok,

mener jeg dog.men ulovlig software er nok ikke risikoen værd - for at blive bustet.

Kommentar
Fra : fusses

Dato : 22-01-03 20:28

Hej igen

Jeg er vist nød til at forklare mit problem lidt bedre!!

Jeg er netværksadmin. på en skole, men da to af mine kollager på nærliggende skole er gået på pension er jeg blevet pålagt arbejde!!

d.v.s at på de to andre skoler ligger win 95-98-me-2000 og XP-pro cd og product keys i en blandet kasse.......

derfor ville jeg gerne vide om der findes en nemere måde end at installere og prøve koderne fra en ende af!

fusses

Kommentar
Fra : briani

Dato : 22-01-03 21:01

Hej fusses
Her er et godt tip.

Hvis du har brug for at geninstallere Windows 95/98 er det en god ting på forhånd at sikre
sig, at du har den cd-key, der skal bruges ved installationen. Har du ikke den, er det
ikke muligt at installere. Kan du ikke finde den andre steder, kan den findes i
registreingsdatabasen. I nøglen:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion
findes en værdi med navnet ProductID. Cifrene fra position 6 til 15 i det nr. Er cd-nøglen

PS:ved ikke om den gælder på andre styresystemer,men prøv
MVH Brian

Kommentar
Fra : xou

Dato : 22-01-03 21:01

det eneste jeg kan se ved at tjække æthedsbevis på computer og på cdrom er:
cdrom står der:0801 artikel nr.x08-37333da
æthedsbevis:x08-54518 og
medfælgene lille blad trykt 0801 artikelnr.x08-35276 da
måske kan du finde nogle sammentraf.
ps min er xp hame sp1 dansk

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 22-01-03 21:05

Koderne fremgår af klistermærker sammen med autensitetsbeviset.
På beviset kan du læse hvilken window version det drejer sig om.
Alle koder til feks. Win95osr1_dk gælder til hvilket somhelset andet CDer af samme type.

Hvis du følger mit link fra 19:23 kan du klikke dig frem til denne der beskriver de foskellige COA mærker
- http://www.howtotell.com/ww/script/os_coa_history.asp

Mvh, Ke'Fir, m.a.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 22-01-03 21:09

fusses. hvis det er fordi du vil finde den aktuelle key, så findes der små programmer som fylder under 100KB dem kan du have liggende på en diskette, og køre på maskinerne. ???

Kommentar
Fra : fusses

Dato : 22-01-03 21:17

Hej Uffe29

Keep on talking..... )

Det kan da bruges til noget, så jeg kan finde ud hvike maskiner der køre hvilke lincencer!!

fusses

PS: Har ikke glemt dig ang. min egen maskine med cpu/bundkort

Kommentar
Fra : fusses

Dato : 22-01-03 22:17

hej dk

virker bare ikke som ønsket..... og ikke på win 95-98 har testet me og 2000? da jeg ikke lige har en ved hånden, og xp er da heller ikke særlig samarbejdsvillig!!

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 23-01-03 00:04

Jeg har set et sted hvor man kunne få til alle windows-systemmer, men nu kan jeg kun finde til XP http://www.google.com/search?sourceid=navclient&q=%22product+key+viewer%22+download+windows

Jeg har brugt omkring 1 time, så nu holder jeg

Er der ikke et klogt hoved på skolen der kan lave noget der kan trække disse oplysninger ud af registreringsdatabasen ??
Det burde ikke være svært at lave hvis man er programmeringsnørd

Accepteret svar
Fra : technet

Modtaget 25 point
Dato : 23-01-03 03:18

hej hej

hvis du klikker med højre musetast på denne computer i win 95 - 98 så står der et nr og den marker du
så åbner du regedit og søger efter dette nr , så skulle der også gerne stå dit cd key ,
men du skal være logget in som administrator

Og win xp cd key kan du hente dette lille prog som jeg lige har sidet og lavet til dig
http://www.angelfire.com/space/technet/prog/xpkey/

Kommentar
Fra : fusses

Dato : 25-01-03 10:33

Mange tak for alle besvarelserne

Nu kan jeg da komme vidre TAK

fusses

Godkendelse af svar
Fra : fusses

Dato : 25-01-03 10:35

Tak for svaret technet.

fusses