/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
hvorfor blinker timeglasset
Fra : Fattig
Vist : 948 gange
500 point
Dato : 15-06-07 22:52

Hvorfor virker scrollhjulet ikke og hvorfor blinker timeglasset ved siden af curseren.
Der kom på et tidspunkt 2 meddelelse der lød:

GSfx archive
Error F\windows\system32\jjjfkkd\4m3r.exe
Error F:\windows\system32\jjjfkkd\system.DLL

Har det en sammenhæng? Og hvad kan jeg gøre for at afhjælpe problemet. Jeg har forsøgt at systemgendanne men det lykkedes ikke.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 15-06-07 23:01

Skal vi gætte på en virus http://www.gdgsoft.com/info/notes/gsfxalert.aspx

Følg denne vejledning http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=9

Kopier begge logs her ind i denne tråd.

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 15-06-07 23:19

Hej stl_s
Jeg forstår ikke hvad du foreslårmed :Kopier begge logs her ind i denne tråd.
Har forsøgt at åbne linkene men uden held.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 15-06-07 23:22
Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 15-06-07 23:23

Jeg kan heller ikke åbne mit AVG virusprogram, billedet kommer lige frem på skærmen og forsvinder straks igen. Det samme sker når jeg forsøger at logge mig ind på AGV´s hjemmeside.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 15-06-07 23:25

Kan du ikke hente filerne, eller kan du ikke køre dem på maskinen ?

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 15-06-07 23:28

Jeg kan kun hente de to første, ikke den med malwarecheck

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 15-06-07 23:30

Ok, så kør filerne. vjledningen er her:

1. Hent HijackThis ned til skrivebordet her

2. Dobbeltklik på installationsfilen, og følg installationsvejledningen.

3. Dobbeltklik på det nye HijackThis ikon på skrivebordet.

4. På menuen der kommer op, klikker du på Do a systemscan and save a logfile.

5. Efter et kort øjeblik åbner en logfil i notesblok, og den kopierer du ind i det spørgsmål du har oprettet.

6. Hvis du ikke selv vælger at gemme loggen på skrivebordet, bliver den automatisk gemt på destinationen C:/Programmer/hijackthis.log hvor du senere kan finde den.

7. Hent derefter Rootchk ned til skrivebordet her

Dobbeltklik på filen. Efter kort tid vil der dukke en logfil op, som efterfølgende kan findes her C:\rootlog txt. Kopier indholdet af denne log ind i tråden, i forlængelse af HijackThis loggen.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 15-06-07 23:50

Hvis du ikke kan komme videre, som download disse to filer. Højreklik på dem linksene, og "Gem destination som".

http://www.mvps.org/winhelp2002/DelDomains.inf

Når du har hentet den, så højreklik på den, og klik "Installer"

http://www.greyknight17.com/spy/Hoster.exe

Kør filen, og klik "Restore original Hosts".

Så burde du kunne tilgå sikkerheds sider igen.

Prøv så en online virus scanning her

http://housecall.trendmicro.com/

Se om du så kan køre HijackThis og RootChk.

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 15-06-07 23:55

********************************* ROOTCHK-(29-05-07b)-LOG, by ejvindh

The rootkits that are detected by this tool were not found.

********************************* ROOTCHK-LOG-end

catchme 0.3.692 W2K/XP/Vista - userland rootkit detector by Gmer, http://www.gmer.net
Rootkit scan 2007-06-15 23:56:49
Windows 5.1.2600
scanning hidden processes ...
? [52940]
? [65452]
? [18808]
? [23952]
? [24020]
? [24700]

scanning hidden services ...

scanning hidden autostart entries ...

scanning hidden files ...

hidden processes: 6
hidden services: 0
hidden files: 0

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 16-06-07 00:03

Den er da helt gal, nu kan jeg ikke engang åbne for nye komentarer

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 16-06-07 00:06

Hvis det er for svært for dig at gøre noget, så følg vejledningen i mit indlæg 15-06-07 23:50

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 16-06-07 00:17

Jeg fik en mail om et indlæg fra dig, men indlægget var der ikke. Jeg gætter derfor på at du ikke kan lægge indlæg mere. Hvis du kan, så send mig en mail på:

admin(at)malwarecheck.dk

Erstat (at) med @

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 16-06-07 00:19

Der sker ikke noget når jeg klikker på restore Hoster og når jeg forsøger ttp://housecall.trendmicro.com/ Springer den tilbage til denne Kandu side.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-06-07 00:21

Har du installeret denne ?: Gsfx Wizard
For så har du fået en virus der skifter navn.
Men hvis du trykker: (CTRL+ALT+DEL) for at åbne joblisten, og klikker på fanen processer, så kan du måske finde den, og markere den, og vælge afslut, den hedder: "klsys.exe"
Derefter skal du køre en virusscanning på dit harddisk drev.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 16-06-07 00:25

Nej, der skal ikke ske noget du kan se, når du klikker på Hoster.

Men da du åbenbart stadig ikke kan tilgå sikkerheds sider, må jeg sende værktøjerne til dig pr mail. Så send lige en til mig.

Pallebhansen, der er flere typer virus der gør brug af GSFX pakkeren, så jeg syntes at vi skal finde ud af hvilken. Iøvrigt er den sikkert gemt af et rootkit.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-06-07 00:34

Ja, men nu skal vi jo lige have computeren til at virke først.
http://www.gdgsoft.com/info/notes/gsfxalert.aspx
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 16-06-07 00:35

pallebhansen
der er ikke nogen klsys.exe under processer. og jeg kan jo ikke køre AVG skanning. Der er også problemer med at åbne for komentarer på Kandu.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 16-06-07 00:53

Fattig, prøv at sende mig en mail, så jeg kan sende renseværktøjerne til dig. Det er nok den eneste løsning lige nu. Send til:

admin(at)malwarecheck.dk

Erstat (at) med @

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-06-07 13:32

Det er måske umulig at hente filer, og køre antivirus nu. (Renseværktøjer)
Du svarer ikke på om du har installeret Gsfx Wizard
Har du forsøgt at installere Vista på F-drevet, for det under mig hvorfor det er F der giver fejlmeldingen. Har du lavet dual boot, så du kan vælge mellem Xp og Vista
Jeg ser lige nu kun 2 muligheder:
1 Hold F8 nede ved start, gå i fejlsikker, se om du så kan scanne for virus, eller spyware.
2 Sluk for puteren, træk kun det brede Ide-kabel af F-disken, hvis F-disken er en selvstændig disk(Det kan du se om den er:) kontrolpanel/administration/computeradministration/diskhåndtering
Hvis det er en selvstændig disk skal den have en "disk" linie for sig selv
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 16-06-07 17:22

Hej pallebhansen
Nej jeg har ikke instaleret Gsfx Wizard.
Der er ikke tale om at jeg har forsøgt at instalere Vista. Der er tale om at jeg har XP, dette har altid ligget på F-drevet idet at det lå på en lille harddisk jeg overførte da jeg købte en større computer

Der sker mærkelige ting, der er perioder hvor jeg ikke kan komme på nettet, og kun lukke computeren ved at holde startknappen inde i 10 sek. Når jeg er på en hjemmeside fx. google bliver bjælken der er blå til grå dvs. falder ud og skal genaktiveres.
Nu er der også begyndt at komme et billede frem umidelbart efter opstart med en blå bjælke der hedder: mirc options.
Så nu varer det ikke længe inden denne computer "ryger ud af vinduet".

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 16-06-07 17:48

Trojanere installerer selv diverse komprimerings metoder, inklusive Gsfx.

Vi skal nok få den væk

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-06-07 18:17

Kan du modtage og køre programmer fra Sti_s, så send besked til ham.
Ellers må du jo prøve et onlineantivirusprogram, hvis du kan:
http://www.pandasoftware.com/products/activescan

scan your pc now
I ruden der dukker op skal du sætte prik i: i do not want
vælg danmark, og skriv en hvilken som helst e-mail adresse
tryk: free online scan
Og hvis der kommer en sikkerhedsbjælke for oven, så højreklik og accepter et active X opjekt.
Den skal først installeres.
Men scanningen kan tage flere timer, afhængig af din hastighed.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 500 point
Dato : 16-06-07 19:20

Vi har fået hul på det . En del trojanere er nu fjernet med SDFix. Men der mere skidt.

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 21-06-07 16:03

Tak for svaret stl_s.
Jeg takker endnu engang, og har med mit problem været godt rundt på veje jeg aldrig har været før.
Tak

Kommentar
Fra : stl_s