/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Trimming af Golden Retriever??
Fra : stellanova
Vist : 2335 gange
60 point
Dato : 15-06-07 12:13

Hej alle sammen.
Er der nogen der ved om der findes nogle sider, hvor der beskrives hvordan en golden skal klippes? Det er fordi. Min Golden skal på udstilling i morgen, og kan slet ikke finde sådan nogle sider :/

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 15-06-07 12:27

Det er nok fordi, at den ikke skal klippes.

Det eneste du kan gøre er og trimme hårene på poterne, hvis de er meget lange, men du kan også lade være.

Lykke til med udstillingen

Kommentar
Fra : Zeira

Dato : 15-06-07 12:58

Hej Stellanova.

Tjek dette link. http://www.kennel-grejsdalen.dk/trimklipning.htm

Og held og lykke i morgen

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 15-06-07 13:05

så gnasker jeg lige mit indlæg i mig igen.

Men alligevel pøj pøj med udstillingen

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 15-06-07 13:40

Hihi, nå så du skal til Ballerup i morgen... Held og lykke med det. Jeg kommer nok og kikker. Men uden hund.

Men Zeira har givet dig et link til nogle fine tegninger.
Selv plejer jeg at rede min hund grundigt og så klippe fanerne i buer på ben og hale -som du kan se på tegningerne. Det er ligesom hvis (menneske)hår er lidt tyndt og tjavset, så kan man klippe spidserne af så håret ser pænere og tykkere ud.

Og poterne skal selvfølgelig også klippes. Der må ikke være lange hår ud over tæerne. De skal klippes helt ind til neglene. Poterne skal helst se "korte" ud.

--Faktisk er det en god ide også at klippe poterne og fanerne til hverdag om vinteren. Så kan der ikke hænge så meget is og sne fast i hårene.

Er det en ung hund, du skal på udstilling med?

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 15-06-07 15:42

Uha, dagen før og ikke prøvet at trimme før!

Det bedste du kan gøre er at få en erfaren i racen til at trimme den på dagen. Du skal ikke begive dig igang uden erfaring lige før dagen. Du skal også have de rette redskaber.

Har du ikke kontakt til din opdrætter. Oftest kan du få vedkommende til at gøre det for dig også i sidste øjeblik.

Linket er måske ikke så let forståeligt, hvis man ikke har en smule forkendskab til emnet.

Udover trimningen skal du vaske hunden i aften eller i morgen tidlig. Tør den gerne med føntørrer, det giver en mere luftig pels. Når du er færdig må pelsen ikke stritte til alle sider.

Har du en udstillingsline.

Har du konkrete spørgsmål vedr. trimning og udstilling er du velkommen tilbage.

mvh
qfha

Kommentar
Fra : stellanova

Dato : 15-06-07 17:33

Mange tak for alle svarene :) Han er 8 måneder, så han er temmelig ung..heh :)

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 15-06-07 18:14

Det skal nok blive sjovt. Han er jo bare et stort barn. Det ved dommeren osse godt.
Prøv på at få en god dag ud af det for ham især, men også for dig selv.

Efter I har været i ringen er der mange boder indendørs hvor man kan købe mange sjove ting, hundelegetøj, godter, hundesnore osv. Nogle af tingene er gode tilbud.

Husk endelig at rose ham og hyg om ham.

Jeg plejer altid at betragte udstillingsdage som en slags "juleaften" for min hund. Det skal først og fremmest være en fest.
Dommerens bedømmelse betyder mindre. Særlig når din hund er så ung.
Men selvfølgelig er det da sjovest at få en fin bedømmelse.

Held og lykke med ham!