/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Kan det lade sig gøre
Fra : krunderupparken122
Vist : 333 gange
40 point
Dato : 14-06-07 21:01

Hej

Jeg har en ADSL forbindelse til en Linksys router WRT54G og tilsluttet min stationære PC(kører XP) til denne via kabel. Jeg har desuden en bærbar (kører Vista) som er tilsluttet trådløst. Mit spørgsmål er: Kan jeg lave mit eget hjemmenetværk gennem routeren (deling af filer og printer)?
Printeren er tilsluttet en USB på den stationære.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-06-07 21:06

Ja det kan du godt, og der er en vejledning i XP som fortæller hvad dus skal gøre.

Hjælp og support
netværk og world wide web
der er masser af forklaring til venstre.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-06-07 21:58

Du kan f.eks. også tilslutte din printer til netværket, så den kan bruges uafhængig af en værtscomputer.
1) Det kræver at der er en indbygget printerserver i routeren
2) At printeren har indbygget netkort.
3) At du har en separat printerserver.
En computer der blot er tændt, bare for at fungere som vært for en printer, vil nemt bruge omkring 100 watt.

En router er jo en adskillelse fra det globale netværk, og der kan derfor laves et lokalt netværk, på op til 254 enheder, hvis man har behov for dette (og strøm nok)
Hvis du har behov for flere enheder der er kablet til routeren, end der er porte, så kan du uden problemer sætte en fordeler i den ene lokale port, i form af en switch. Den vil routeren også kunne holde styr på, uden de store problemer.

Kommentar
Fra : zith

Dato : 15-06-07 08:45

Du kan sagtens dele dine filer og printer på din xp hvis det bare er det du vil.

du skal faktisk bare højreklikke og vælg deling og sikkerhed og ja så går det stort set af sig selv.