/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Gode tips til London?
Fra : thoclau
Vist : 549 gange
50 point
Dato : 14-06-07 13:54

Hej Alle hjælpevenlig brugere.

Jeg står og skal til London næste uge. Kan nogen sige mig, hvor man spiser billigt og godt, samt hvor man kommer billigt på internettet? Øvrige tips om byen er også meget velkomne.

Venlig Hilsen

Thomas

Accepteret svar
Fra : leopard

Modtaget 60 point
Dato : 14-06-07 14:45

Det er et par år siden jeg har været i London sidst, men jeg har altid brugt EasyEverything internet cafeerne, f.eks. ved Tottenham Court Road. Overalt i London er der dog billige netcafeer. TopShop på Oxford Circus plejer at have gratis internetadgang fra computere forskellige steder i butikker; det kan dog være meget svært at komme til.

Mht spisning er Busaba på Wardour Street et rigtigt lækkert sted, hvor prisen er meget rimelig. Div. pubs og små sandwichbarer plejer også at have rimelige måltider til mellem 5 - 10 £.
En oplevelse kan også være Pierre Victoire i Dean Street (op mod Oxford Street) hvor der fredag og lørdag aften plejer at være en mand, der spiller klaver i den lille restaurant; og hvor maden plejer at være rigtigt lækker.
Ellers er der selvfølgelig altid Chinatown, som absolut også skal opleves og hvor priserne oftest er meget rimelige. Menukortene står på gaden, så man kan kigge lidt inden man går ind.

I hele Soho området er det generelt en god idé at gå lidt rundt og kigge. Der er masser af lækre restauranter og cafeer for enhver smag og når du har kigget dig lidt omkring får du hurtigt et indtryk af hvilke der er billige. Og selve det at gå rundt og kigge er en oplevelse i sig selv

Omkring Leicester Square er der meget turistpræget og priserne er derfor også højere der.

Du spørger også efter andre tips; der kan jeg fortælle at mange museer har gratis entre, bl.a. Tate Modern.

Og så kan jeg anbefale at gå rundt så meget som muligt, for så oplever man meget mere af byen. Og der er faktisk ikke ret langt mellem oplevelserne i centrum (Soho, Covent Garden, Trafalgar Square etc.)

Ha' en rigtigt god tur

Kommentar
Fra : leopard

Dato : 14-06-07 14:47

Afhængigt af hvilken type ferie du skal på kan jeg forresten komme med flere tips, men så er du nok nødt til at specificere det lidt, er det natteliv, kultur eller shopping du kigger efter?

Godkendelse af svar
Fra : thoclau

Dato : 14-06-07 15:00

Tak for svarene leopard. Jeg vil blive glad, hvis du vil øse lidt flere tips (helst ikke chips) ud af ærmet. Af de muligheder du nævner, er det helt klart et ophold med fokus på kultur i bred forstand. Museér, teatre, parker, og videre i den kategori. Så hvis du kender noget godt inden for det område.. Ellers kan du måske fortælle mig, hvor man spiser godt (så man bliver mæt) og sundt (tilstrækkeligt med grøntsager og ris/kartofler) for en billig penge? (med en billig penge tænker jeg ca. 40-90 kr).

Kommentar
Fra : leopard

Dato : 14-06-07 16:09

Jeg er glad for at kunne hjælpe - London er min absolutte favoritby, så enhver anledning til at få lov at snakke om byen er fantastisk

Busaba som jeg nævnte tidligere er asiatisk mad med gode portioner og det er god mad. Lidt i samme stil er Wagamama som ligger forskellige steder i byen.
Når man er i London skal man også prøve en god curry (Englands nationalret! -der er flere curry restauranter end pubber i UK!) Det oplagte vil her være at besøge Brick Lane, der ligger i nærheden af Liverpool Street Station og hvor der er mange indiske restauranter.
Flere steder i byen ligger der små vegetariske restauranter, der som regel kan tilbyde god, mættende mad ret billigt. Igen gælder det om at holde øjnene åbne og gå et par gader væk fra de største turistmagneter.

Du skriver parker og så er Hyde Park selvfølgelig ikke til at komme uden om. Hvis man går tværs igennem fra Kensington Palace til Marble Arch får man oplevet parken fra flere sider. En anden park der varmt kan anbefales er Battersea Park, der ligger på Themsens sydlige side.

På Leicester Square (og andre steder, kan bare ikke huske hvor..) er der en bod, der sælger overskydende billetter til aftenens musicals til halv pris. Der er ofte lang kø, men det kan godt betale sig. Og musicals er mere end Cats og Mamma Mia; så få fat i en brochure og find en, der passer til dit/jeres temperament.

Noget af det, der også er interessant ved London er forskellighederne. 10 min med tuben og man kan lande i en helt ny verden. F.eks fra spraglede Shepherds Bush til myldrende Soho til Citys businessmiljø. Prøv også Camden marked i weekenden, hvor man kan købe lidt af hvert - men hvor der ofte også er overfyldt med mennesker.

Når du ankommer til London kan det være en idé at få fat i magasinet Time Out, der fortæller om hvad der sker i London den pågældende uge.

Hvis jeg kommer i tanke om mere skriver jeg igen

God tur