/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
Program til at drille.
Fra : jesperbkskov
Vist : 585 gange
50 point
Dato : 14-06-07 11:42

Hejsa,

Jeg mangler et program som når man installere det, driller brugeren.
Kan huske noget med en smiley der hoppede rundt på skærmen, og man skulle så trykke en kode for at låse computeren op ige.

Det er såden noget lignende jeg leder efter.

Håber i kan hjælpe.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-06-07 11:46

hmmm i og med det er exefiler vil du få svært ved at drille uden samtykke

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-06-07 11:58

http://www.skjold.dk/Felix.exe men sådan en lille sød en her måske

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-06-07 11:58

HOV linket kommer her - desværre direkte download - men op til dig

http://www.skjold.dk/Felix.exe

Kommentar
Fra : jesperbkskov

Dato : 14-06-07 12:06

Computeren mener at dette er en virus !
Skal bruge et program som jeg starter på hans com, når han så kommer tilbage virker det ikke som det skal, men det må jo ikke være skadeligt.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 14-06-07 12:09

Det er mere eller mindre slut med den slags, men det var nu sjovt.
Jeg sad engang og arbejdede ved puteren, pludselig begyndte alle vokalerne at dratte ned i bunden i skærmen...GOSH da osse. Et ring til min mand (ITansvarlig i et firma) gjode mig så en del klogere fordi han næsten ikke kunne svare mig..........han fik nærmest latterkrampe og så var synderen jo fundet
En december måned, skete der ting og sager hver gang jeg, om morgenen tændte for computeren, dukkede den sødeste Rudolf op, sang en Øndig sang og fortalte mig at 'NU er der XX dage til juleaften' Jeg kunne ikke selv fjerne den og måtte tigge og be' min husbonde (som selvfølgelig igen var syn´deren) om hjælp
Mange mange andre har jeg lidt under.

Men ja AK, det er ikke rigtigt noget man 'tør' mere.

Men held og lykke med det

Vh Dorthe.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-06-07 12:13

felix er ikke en virus ! men dit antivirus kender den ikke og det er jo en exefil - jeg har haft felix i årevis og det har mange af mine bekendte også

btw fik jeg den i sin tid af vores lokale sikkerhedsekspert stl_s -

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 14-06-07 13:00

Send en mail med en lille java applet med en knap man kan trykke på. Desv. flytter knappen når musen nærmer sig.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-06-07 13:30

Jeg prøver at ryste en hurtig ud af ærmet

Lav evt. en *.bat fil med indholdet:

Kode
@echo off
shutdown -s
cls

..og hvis du er administrator på maskinen; læg filen i 'Start' biblioteket.

Windows starter op og som det første kommer en meddelelse om, at man skal gemme alt arbejde og lukke alle programmer: Windows lukkes ned om 30 sekunder. (Hvilket burde ske)

Alternativt prøv det samme med en genstarts kommando:

Kode
@echo off
shutdown -r
cls

Filen fjernes igen fra Start i fejlsikret tilstand. (Tryk F8 ved opstart)

Jeg har ikke tjekket om det virker, men det burde det

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-06-07 13:46

Citat
Jeg har ikke tjekket om det virker, men det burde det
,,, molo - burde man ikke kunne stå inde for hvad man sender ??? - dit indlæg ville få mig til at holde fingrene langt væk.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-06-07 14:03

Hmmm... har prøvet ...virkede IKKE !

miritdk ->

Lavede en luk.bat og en genstart.bat fil med ovenstående indhold. (Virker fint når den køres direkte)

Jeg prøvede så at lægge luk.bat/genstart filen i roden på C: drevet og rettede i Win.ini med kommandoen:

run=c:\luk.bat

..men SHIT ..der skete ingen ting.

..men det er nok den vej man skal 'rundt' ..evt. Boot.ini eller med lidt fiflerier i registreringsdatabasen

Jeg er sgu nok blevet for gammel en nar til, at bruge tid på den slags drengestreger

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-06-07 14:16

Det var MEGET sjovere i 'gamle dage', hvor man på sin hjemmeside kunne slippe adsted med at lave denne konstruktion:

Kode
<html>
<title>Igen og igen..</title>
<body onunload="javascript:window.open('igen.html')">
<div>
<br>
Vil du sættte denne side som Startside ?
<br><br>
Vælg :
<a href="#" onclick="this.style.behavior='url(#default#homepage)';this.setHomePage('igen.html');">Nej</a>
eller
<a href="javascript:this.close()">Ja</a>
</div>
</body>
</html>

HUSK: At gemme ovenstående som igen.html !!! ( ..for at det skal virke )

Dét kan man for så vidt stadig, men der kræves en hel del tilladelser fra den besøgende

Prøv det ..det er altså helt 'ufarligt'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 14-06-07 18:51

Okey alt dette er alt for teknisk. Tror bare vi glemmer hele denne omgang.

Accepteret svar
Fra : ocorner

Modtaget 50 point
Dato : 14-06-07 21:12

nej da gå bare ind på han computer og lave indstilingen om på hans muse knapper en byt om på højre og venster knap eller sæt farten op på klik hastighed på musen, så skal du bare se.

det behøver du jo ikke bruge en program til, der er andre ting der kan lave et Prt Scr af skrivebord og læg den ind som baggrunds billede og træk alle ikoner på skrive over i en folder så skal du bare se.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-06-07 08:53

ocorners idé er ikke helt ude i skoven

Alternativt kunne man jo 'lege' lidt med diverse ikoners genveje. Der er ikke noget mere irriterende end f.eks. at klikke på Outlook for så at få startet Mediaplayer eller WinAmp op med en lille sang.

Klikke på Explorer og få en meddelse om at computeren lukkes

Kun fantasien sætter grænser når det kommer til at ændre standard indtillingerne.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : jesperbkskov

Dato : 15-06-07 14:47

Tak for svaret ocorner.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 15-06-07 20:02

tihi ja det er dejlig at drille men husk, hvis du driller på computer så gør det sådan at du selv kan fjerne det igen så der ingen skade er sket, eller er det ikke sjov.