/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
2 Satelitmodtager
Fra : thoftdahl
Vist : 511 gange
100 point
Dato : 13-06-07 21:17

Hej jeg har et problem med den ene af satelitmodtagerne kun har skartstik bag på men jeg skal bruge et almindeligt antenestik findes der sådan en overgang

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 50 point
Dato : 13-06-07 22:32

Nej ... det findes vist ikke! SCART er en standard til at forbinde f.eks. TV/Video/DVD/Satellit modtager med hinanden. (Altså alt AV udstyret)

Der er ikke 2 ben beregnet på "antennesignal" i SCART stikket.

Ellers er der noget jeg har misforstået..... men mig bekendt er der heller ikke nogen tuner på SCART indgangen...

Godkendelse af svar
Fra : thoftdahl

Dato : 13-06-07 22:59

Tak for svaret berpox.

Kommentar
Fra : thoftdahl

Dato : 14-06-07 21:00

til berpox jeg kun intreseret i en udgangs signal i form af en almindelig antenestik

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 14-06-07 21:56

Nej det kan heller ikke.

Du kan læse mere om SCART her ... http://en.wikipedia.org/wiki/Scart

Antennesignaler er elektromagnetiske bølger der svinger ved en meget høj frekvens - typiske analoge tv-signaler (UHF og VHF) har frekvenser i området 30 MHz til 300 MHz for VHF, og 300 MHz til 3.000 MHz for UHF.

Når bølgerne rammer en antenne omdannes svingningerne til vekselspænding - ligeledes ved en høj frekvens. For at kunne afkode dette signal skal man bruge en tuner.

Da der ikke genereres højfrekvente strømme på en SCART udgang, kan du derfor ikke få genereret et "antennesignal" ....

Kommentar
Fra : thoftdahl

Dato : 04-07-07 22:15

Jeg har fundet en løsning på dette en lille ekstra box kan klare opgaven