/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Teak bord buer...
Fra : timses
Vist : 871 gange
100 point
Dato : 13-06-07 11:08

Hej Alle
Har et lille rundt teakbord, selve bordpladen er stave der ligger med mellemrum.... Nu har den ene af stavene sat sig, altså den buer nedad, alle de andre er fine...Har haft bordet i vand, og efter følgende sat i pres, men uden held...Nogen ideér ??
Hej Fra Timses

Kommentar
Fra : disken

Dato : 13-06-07 11:51

Du kunne prøve at fræse en rille i ''staven'' der er galt med.
Eller med en rundsav prøve at save et par riller.
Og prøve at lægge det i vand/ spænd igen.

Accepteret svar
Fra : annette-sejr

Modtaget 110 point
Dato : 13-06-07 11:58

måske kunne man dampforme det, ved bare ikke hvordan ! ! !

Kommentar
Fra : timses

Dato : 13-06-07 12:08

Dampforme lyder spændende, nogen må da vide hvordan ?

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 13-06-07 17:10

der skal tre ting til for at forme træ. fugt, varme og tryk.

Kommentar
Fra : annette-sejr

Dato : 14-06-07 08:30

spørgsmål til trimare46 ! hvorlænge damp til massivt teaktræ 15 mm ? hvorlænge tryk ?
lyder til at du ved noget om tingene ! ! ! TAK

Godkendelse af svar
Fra : timses

Dato : 04-07-07 10:27

Tak for svaret annette-sejr.