/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Lovligt el. Ulovligt
Fra : dordi
Vist : 591 gange
50 point
Dato : 12-06-07 20:04

Er LimeWire lovligt eller ulovligt?

Kom lige til at tænke på det?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-06-07 20:09

ulovligt og vild fyldt med snavs og viraer floreer jo lystigt

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 60 point
Dato : 12-06-07 20:14

hmmmm.....ulovligt? Næppe - men det som det oftest bruges til, DET er ulovligt - altså når der deles ophavsretsligt beskyttet materiale uden rettighedshaverens udtrykkelige samtykke.

At det så tilmed er fyldt med "snavs" - går jo ikke sagen bedre.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-06-07 20:18

Citat
I Danmark er det ikke ulovligt at have programmet, men det er ulovligt at bruge det til deling og overførsel af ophavsretligt beskyttet materiale uden ophavsmandens samtykke.

http://da.wikipedia.org/wiki/LimeWire

Kommentar
Fra : Arials

Dato : 12-06-07 20:18

at dele filer, man selv har ophavsret til, er ikke ulovligt...

alt som andre har ophavsret til må ikke deles uden deres skriftlige tilladelse

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 12-06-07 20:20

Programmet i sig selv er ikke ulovligt, og bundler ikke spyware, ifølge denne pålidelige kilde http://www.spywareinfo.com/articles/p2p/

Om det der downloades med det er lovligt eller ulovligt, tjaeh, det har vi jo domstolene til at afgøre

Godkendelse af svar
Fra : dordi

Dato : 12-06-07 20:23

Tak for svaret berpox. Du har jo nok ret i det du skriver....