/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
ruc/sambas - erfaringer?
Fra : jobestar
Vist : 1523 gange
100 point
Dato : 11-06-07 09:44

Hejsa

Jeg står overfor det vigtige studievalg og vil høre om der er nogen herinde der har gået på ruc sambas, kender nogen der har eller bare har noget viden om det.

Jeg kan ikke finde ud af om jeg skal vælge den almindelige linie eller den internationale.

Tænker at det må være et plus i det private at man har taget den internationale da hele forløbet dermed at foregået på engelsk?

tja jeg ved det ikke, men kunne da være rart at høre hvis der er nogen som har gjort sig lignende overvejelser eller har erfaringer.

Er også ret nysgerrig i hvad det hele ender med. Hvad man typisk kommer til at arbejde med når man engang er færdig.

så kommentarer og links er velkomne :)

Hilsen Oscar

Accepteret svar
Fra : Thomas.Haugaard

Modtaget 100 point
Dato : 11-06-07 10:44

Hvad du har af jobmuligheder kommer jo an på dine overbygningsvalg.

Men generelt kan man sige om uddannelserne på RUC at de er bredere end på andre universiteter og at jobviften dermed også bliver større.

Om du skal vælge den ene eller anden linie synes jeg du skal lade styre af hvad du har mest lyst til. Du har mange års studier foran dig og hvis du kun har fokus på hvad der bedst kan betale sig tilsidst så er det tvivlsomt om du når dertil.

Derudover så er det jo ganske umuligt at spå om arbejdsmarkedet om 5-6 år fra nu

Selvom du ikke vælger den internationale linie så er der jo også den mulighed at du vælger at tage et semester eller to i udlandet og så få den dimension ind i i uddannelsen alligevel.

VH

Godkendelse af svar
Fra : jobestar

Dato : 16-06-07 20:16

Tak for svaret Thomas.Haugaard.