/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Skilsmisser / Spørgsmål
10  pifo 320
bodeling
Fra : tintin88
Vist : 1345 gange
20 point
Dato : 10-06-07 22:34

Hej Xkonen flyttede fra mig 1/3 , vi er blevet separeret. Vi har delt indboet selv, og fundet ud af det med vores 3 børn, fint nok. Vi blev også enige om en pris for huset, som jeg så skulle overtage. Men nu er der opstået et problem, hendes advokat vil lægge en klausul ind i kontrakten, som betyder at vis jeg sælger huset inden 5 år, skal hun have halvdelen af det jeg får ud over vores aftalte pris. Men jeg syntes ikke det er rimmeligt, jeg føler at jeg bliver bundet , man ved jo ikke hvad der kan ske på 5år. Har totalt mistet lysten til at lave noget på huset, vis det feks viser sig at jeg ikke har råd til at sidde i huset mere, så vil hun score på mit arbejde. har alt i alt bare lyst til at sælge huset. HVAD MENER I ER DET MIG DER ER FORKERT PÅ DEN???

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 20 point
Dato : 10-06-07 22:40

Både ja og nej......

Hvis den pris i er blevet enige om vitterligt svarer til det huset kan sælges for IDAG - så nej....

Hvis du "blot" har overtaget gælden og derved fået lov at beholde det, er det jo din x der har været med til at oparbejde det det evt. er værd idag.....

Desuden vil en fortjeneste inden de 5 år er gået jo også automatisk komme dine børn tilgode.....

Så hvor er problemet...

Så med mindre du har overtaget det fordi du ved du kan score "kasse" om et par år - så accepter du bare en sådan klausul....

Ellers kan du blive "tvunget" til at sælge NU....

Godkendelse af svar
Fra : tintin88

Dato : 10-06-07 22:56

Tak for svaret refi. Godt svar, jeg er håndværker , og har lavet alt om som vi gerne ville have det. kan ikke finde et bedre hus . og ja jeg kan nok score en skilling på det vis jeg fik sat det i stand. Men har ikke haft til tanke at sælge, men syntes at 5 år er meget, og er osse en princip sag, mener når jeg har købt hende ud så er det det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-06-07 23:05

Du har jo nok fået lov at "købe hende ud" fordi hun ikke havde andre muligheder....

Kommentar
Fra : tintin88

Dato : 10-06-07 23:20

Ja har jeg nok. Jeg må nok bare op på hesten igen, starte forfra, selv om det ikke er let når man tror at det er et forhold som skal vare evigt. Der er sku osse mange minder i huset, så nok det bedste at starte på en frisk, selvom børnene bliver kede af det. TAK FOR SVARET.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-06-07 23:25

Selv tak....