/ Forside/ Teknologi / Udvikling / C/C++ / Spørgsmål
10  strarup 270
Komplekse datatyper i .IDL filer?
Fra : gandalf
Vist : 780 gange
200 point
Dato : 05-09-01 08:39

Hej med jer

Jeg prøver at lave et wrapper com objekt som bruger MAPI, nu er problemet bare, når jeg laver min IDL fil, så skal jeg overføre en "session struktur" fra en af mine interfaces til en anden af mine interfaces, det får jeg en fejl på fordi at IDL kun køre med simple datatyper. Er der ikke en smart måde at komme unden om dette på?

Mvh Gandalf

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-09-01 17:42

"gandalf" <gandalf.news@kandu.dk> wrote in message
news:eJjl7.1630$9V5.117837@news000.worldonline.dk...
> Hej med jer
>
> Jeg prøver at lave et wrapper com objekt som bruger MAPI, nu er
> problemet bare, når jeg laver min IDL fil, så skal jeg overføre en
> "session struktur" fra en af mine interfaces til en anden af mine
> interfaces, det får jeg en fejl på fordi at IDL kun køre med simple
> datatyper. Er der ikke en smart måde at komme unden om dette på?

IDL.. kun simple datatyper ?
Du kan da bare definere "klasser" af disse simple datatyper,
så burde du selv kunne lave dine egne datastrukturer.

/Frank

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 200 point
Dato : 05-09-01 19:24

"gandalf" <gandalf.news@kandu.dk> wrote in message
news:eJjl7.1630$9V5.117837@news000.worldonline.dk...
>
> Jeg prøver at lave et wrapper com objekt som bruger MAPI, nu er
> problemet bare, når jeg laver min IDL fil, så skal jeg overføre en
> "session struktur" fra en af mine interfaces til en anden af mine
> interfaces, det får jeg en fejl på fordi at IDL kun køre med simple
> datatyper. Er der ikke en smart måde at komme unden om dette på?
>

Du kan definere dine egne strukturer i MIDL.
F.eks. er (burde - jeg har ikke compileret det)

typedef struct tagPOINT {
int x;
int y;
} POINT;

typedef struct tagLINE {
POINT* pFrom;
POINT* pTo;
} LINE;

være gyldige type, som kan bruges som argument til en funktion, defineret
ved

HRESULT Draw ([in] LINE* pLine);

Det burde kunne lade sig gøre fra C og C++. Om det giver problemer i forhold
til f.eks. Visual Basic ved jeg ikke.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Godkendelse af svar
Fra : gandalf

Dato : 05-09-01 22:53

Tak for svarene, det var bare det som skulle til.

Mvh Gandalf