/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Bedste bærbar til 8000 kr. nu
Fra : S_pookie
Vist : 1195 gange
240 point
Dato : 09-06-07 08:53

Kæreste Kandu-folk,

Jeg mangler i den grad hjælp til at navigere i computer-junglen! Jeg har sparet sammen til en ny laptop, og jeg har 8000 kr. at gøre godt med. Jeg har dog bare meget svært ved at finde den rette! Måske stiller jeg for store krav i forhold til, hvor mange penge jeg har?

Mine krav er som følger:
- Den skal gerne være købt i en butik, så jeg kan gå derned, hvis der er problemer.
- Det må IKKE være en Acer (har just købt en sådan og været nødt til at tilbagelevere skidtet to gange, hvorefter jeg fik pengene igen). Kan godt lide Fujitsu-Siemens f.eks., men er også meget åben overfor andre mærker.
- Skærmen skal være max 15,4 ".
- Den skal have min. 60-80 GB HD, min. 1024 MB ram og helst en dual core processor.
- Hvis den kommer med Windows Vista, SKAL den kunne trække det!
- Den skal være lidt lækker at se på, så IBM-eller-Lenovo's grimme sorte kasser er udelukkede .
- Den skal primært bruges som arbejdsredskab, så det er vigtigt at, den er støjsvag, har et ok netkort og et godt touch-pad-ting m. scroll-funktion.
- Bonus-ting kunne være: DVD-brænder, lav vægt, en sjov farve (yep - I'm that shallow ) og bluetooth.

Det var vist "det hele". Jeg vil være SÅ taknemmelig, hvis én af jer har kendskab til den rette laptop til mig, for jeg er ret så træt af min gamle og er helt ved at give op...

På forhånd tusind tak for jeres hjælp og tid ! I er, som altid, mine helte!

De bedste bærbare sommer-hilsner,
Signe.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-06-07 08:57

Forstår ikke dit problem..... ??????

ALLE dine ønsker kan opfyldes for ca. 5.000.-

Kommentar
Fra : iah

Dato : 09-06-07 09:05

Citat
Forstår ikke dit problem..... ??????

ALLE dine ønsker kan opfyldes for ca. 5.000.-

Så hjælp dog det kære barn... Frem af busken med et forslag refi!

god weekend til alle...

Kommentar
Fra : S_pookie

Dato : 09-06-07 09:06

Tak for meget hurtigt svar! Min kommentar må være: Jamen, hvis det er tilfældet, så sig mig endelig hvor ! For jeg har altså ledt meget...
Eller endnu bedre: hvad kan jeg så få for de 8000, jeg har sparet op?

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 09-06-07 09:06

Kig efter HP-Pavilion i reklamerne, der finde du hvad du søger...

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 09-06-07 09:13

Jeg er fan af Asus - har haft flere, og uden problemer. De findes til mange forskellige priser afhængig af ønsker.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 09-06-07 09:25

Toshiba, er en meget stær, og stabil pc.

Her er en virkelig lækker computer til 3.925. men dog kun med 512 mb, ram, en opgradering koster 495,.

http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=1562&osCsid=549eaee836bbd2ffa2c4d8e71cb8b36c

Håber du kan bruge svaret til noget

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-06-07 09:26
Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 09-06-07 09:28

LOL ja det er dog ikke en Toshiba

Nå men det er en rigtig go´ hjemmeside at finde pc-er på, da de er meget billige, og har go´ kvallitet

Venlig Hilsen
Michael

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-06-07 09:31

Markedet skifter jo fra time til time.....

Hvad der er godt nu er måske mindre godt i morgen.....

Ligeledes priserne - de skifter hver dag og de er alle til at handle med....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-06-07 11:56

Her kan du få brugt dine spare penge fornuftig ind på Zepto dk det er danske computere, find en som passer dig, de kan alle opfylde dine krav, nogle af dem i flere farver (det med det smarte) hvorfor vil du hellere gå ned i en butik her kan du i ro og mag, sidde og sammensætte din ønske computer, link her, klik på Vælg under den du vælger, for at tilføje udstyr: http://www.zepto.dk/Shop/Notebooks.aspx

Kommentar
Fra : S_pookie

Dato : 09-06-07 12:22

Hej igen alle sammen!

Tusind tak for alle jeres svar ! Som sagt: I er mine helte !
Jeg er blevet lidt tændt på idéen om en HP Pavillion. De ser lækre ud og har fået super anmeldelser på laptopworld.dk. De har dog desværre ikke været så flinke at anmelde netop den, som refi henledte min opmærksomhed på: http://www.eu-computer.dk/shop/hp-pavilion-dv6246eu-11465p.html. Den ser ellers fiiiiin ud, synes jeg! Og billig i forhold til, hvad man får for pengene! Overvejer dog, og jeg burde tage en 14,1 " skærm i stedet, så vægten kommer ned på 2,4 i stedet for 3 kg. Så kunne man overveje sådan én: http://www.eu-computer.dk/shop/hp-pavilion-dv2354ea-11552p.html ...men på den anden side. Forskellen svarer til ½ l. cola, så jeg ved ikke, om det er 2000 kr. værd?

Er der nogen af jer, der har gode/dårlige erfaringer med www.Eu-computer.dk?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-06-07 12:27

Kender dem ikke specielt, men de får ikke e-mærket hvis ikke de er iorden....

http://www.e-maerket.dk/sw146.asp?URL=www.eu-computer.dk

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 09-06-07 12:31

o.v.n: de har da ikke så fede bærbare. Der er jo ikke ne 17". det er minumum i verden

Go´ sommer til alle,

Held med at finde dig en pc, som du kan blive glad for

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 09-06-07 12:36

Hvis du er helt oppe i den pris klasse, sys, jeg du skal overveje denne pc:
http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=1094
Den har meget størrer skærn, med lækker opløsning, Meget bedre grafikkort. og næsten samme speck. som den anden

Venlig Hilsen
Michael

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-06-07 12:48

Citat
Den har meget størrer skærn, med lækker opløsning, Meget bedre grafikkort

Det er så også det eneste den kan prale af....

Kun ½ så meget ram
Kun 1/3 så stor harddisk
Kun 2.000 DYRERE
Kun tungere
Kun Kun Kun

Bevares - den har XP og IKKE vista som den anden - det er et +

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-06-07 12:48

Rustica.dk i spørgsmålet bliver der nævnt at skærmen max må være 15,4" den skal jo være i en lille dametaske God sommer og til alle

Kommentar
Fra : S_pookie

Dato : 09-06-07 13:04

Ja 17" er lidt for meget, det er sandt. Jeg skal prøve ikke at blive fornærmet over dame-taske kommentaren....især fordi det næsten er sandt . Jeg er nu mere til rygsæk, men hvis man skal have en 17" i en rygsæk, skal man jo nærmest have sådan en back-packing-gennem-Tibet-rygsæk...det er lige knap en "bærbar" .

Og hvad er det med dig og Toshiba, Michael ?

Og ja: Vista sucks, det mente jeg også, men det var fordi jeg havde fået sådan en skod Acer-maskine, der slet ikke kunne klare det. Én af mine venner har købt sådan en top tunet Dell gamer-laptop og Vista er faktisk lækkert på den! Jeg var overrasket, men meget mod min vilje måtte jeg faktisk medgive, at det er lækkert at arbejde med, når man først bliver vant til det...eller er ej bare helt naiv ?

Tusind tak alle sammen!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-06-07 13:14

Citat
eller er ej bare helt naiv

1 blandt mange millioner

Vistas største problem er at det ikke arbejder sammen med mange af "de gode gamle" programmer.....

Så hvis du alligevel ikke skal bruge den til den slags er der såmænd ikke noget problem i det....

Accepteret svar
Fra : michael_30

Modtaget 240 point
Dato : 09-06-07 13:56

Prøv din lokale tdc-forhandler, de har rigtig gode HP-Pavilion pcér til billige penge. Og så er der en rigtig god support og service i den tid der er garanti på den.....

MVh. Michael

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-06-07 14:22

Tre bud i og omkring dit pris leje.
Jeg ville snuppe den øverste>>
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=2092714
DKK 8.695,00
--
http://www.asus.com/products2.aspx?l1=5&l2=24

DKK 8.063,00
--
http://www.asus.com/products2.aspx?l1=5&l2=24

DKK 7.795,00
--

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-06-07 14:29
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-06-07 14:38

www.zeptoeksperten.dk

Kvalitet, dansk og søg på nettet så finder du butikken den kan hentes i.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-06-07 14:41

Find lidt flere penge og du får den bedste på markedet. Har lige fundet Product of the year 2007

http://www.zeptoeksperten.dk/Default.aspx?page=Configurator&configurationid=MyWuP6Pa6zLP4S

http://hwt.dk/literaturedetails.aspx?TeaserID=7302

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 09-06-07 15:04

jeg har ikek læst hele tråden
Men du taler om en HP
denne fik jeg selv frarådet, da deres procesorer er de samme som til en stationær, dvs de larmer og er tunge.

Kommentar
Fra : S_pookie

Dato : 09-06-07 15:20

Uhada - jeg har sandelig fået noget at tænke over i sommervarmen! Er der nogen, der kan/vil advare mig mod Zepto? For det ser da umiddelbart ret godt ud - tak, Fijala .

Asus kender jeg slet ikke noget til, men det er jo ikke nødvendigvis en dårlig ting....Uh, det er svært! Jeg tænker i weekenden og beslutter mig på mandag. Jeg sidder her og prøver på at skrive speciale og den her ?"#¤%#/#!! computer gør det i hvert fald ikke nemmere!

Det er vildt svært med bærbare, for man skal ligesom bare hoppe ud i det. Ligemeget hvor meget research, man laver, kan man se én dagen efter, som er federe og koster mindre - sådan er vilkårene bare. Det er umuligt at gøre "den bedste handel". Derfor er det så vigtigt at finde en maskine, man er glad for i længden, så man ikke ærger sig senere. Tusind tak til jer alle for at hjælpe mig med at gøre netop dette !

Knus og sommerhilsner,
Signe.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-06-07 15:31

Jeg har kun godt at sige om Zepto og især om deres service. Der vil altid være nogle problemer med pcer, det kommer man aldrig uden om, og der synes jeg især jeg har det godt med Zepto. Jeg har selv en 6515WD og den har været sendt ind 1 gang pga. touchpadden. Der sendte Zepto en betalt fragtseddel så det ikke kostede mig noget at sende den. Rimelig hurtigt kon den retur og de var hurtige til at få lavet og med god info om fejlen både pr. mail og telefon.

Jeg har dog hørt om et par stykker der var utilfredse med Zepto, men hvorfor ved jeg ikke

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 09-06-07 16:52

Prøv at kigge på denne HP-dv6323ea
http://salg.tdc.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/TDC-Privat-Site/-/-/-/ViewStandardCatalog-Browse?CategoryName=f5_p_dat_pu_pcb&CategoryDomainName=TDC-PrivatCatalog&dogtag=f5_p_dat_pu_pcb

Citat
jeg har ikek læst hele tråden
Men du taler om en HP
denne fik jeg selv frarådet, da deres procesorer er de samme som til en stationær, dvs de larmer og er tunge.

Jeg kan nu ikke finde en HP med en CPU til Stationær

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 09-06-07 17:14

http://www.foeniks-computer.dk/?show=menu&menuid=1414&submenu=1449

det er den der hedder LG E500-SP15V

og koster Kr. 7.699,-

+ ved maskinen
godt grafikkort
Stor harddisk
god processor
nok ram
god skærm (synes jeg)
bluetooth
dvd brænder
trådløs
vista windows home
webcam indbygget

- ved maskinen
nogle vil sige vista, men eller synes JEG ikke der er noget at komme efter. Men husk at du har 14 dages retur ret, og det betyder at du altid kan sende den tilbage.

jeg har selv den her
http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=1406&osCsid=2083a632b570e248ef0ccbdd96bc37aa
Jeg er fuldt ud tilfreds, og så har den en silent mode, hvor den sætter ydeevnen ned, og det betyder mindre strømforbrug, og mindre larm. Det er kun ved spil maskinen kør, og så lige hvis man køre HD filmklip

men det er jo lidt smag og behag

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 09-06-07 17:17

jeg mente selvfølgelig at den kun larmede når den kørte spil og HD film, fordi blæseren begynder at køre stærkere for at køle, og ikke at den ikke kørte

For den kører jo hele tiden

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 09-06-07 18:07

Kan anbefale ASUS.

1. De har 2år fuld garanti på hele maskinen
2. De har 1år fuld garanti på batteriet. Hvis den har tabt en hvis %del inden 1år.
3. De har en god hurtig service.
4. De er nogen af de eneste som har garanti ved at fjerne små tordenfluer inde i skræmen hvis du skulle være så uheldig at få sådan en lille en ind.

Kommentar
Fra : S_pookie

Dato : 09-06-07 22:21

Citat
De er nogen af de eneste som har garanti ved at fjerne små tordenfluer inde i skræmen hvis du skulle være så uheldig at få sådan en lille en ind.

Se det er derfor, det er godt, at der er fora som det her - jeg har aldrig gættet, at jeg skulle se efter tordenfluegaranti . Men er fedt, at du siger det, for jeg har hørt, at Asus skulle være et såkaldt "billig-mærke" ligesom Acer, som jeg - jf. ovenstående indlæg - har haft meget uheldige oplevelser med. Nogle gange skal man jo ikke tro på alt, hvad man hører . Jeg vil i hvert fald lige tænke over det en ekstra gang, men lige nu står det mellem HP og Zepto:

Fordele ved HP:
Billigt i forhold til specs.
Kan med fordel købes i en TDC butik, dvs. jeg har sted at gå ned med skidtet, hvis det ikke virker.
Ret lækkert design, synes jeg.

Ulemper ved HP:
Ikke mulighed for individuel tilpasning.
Måske lidt kedelig - sådan standard-agtig? Nej?

Fordele ved Zepto:
Lækre specs efter egne ønsker.
Skriger bare "jeg ved noget om computere" - vil klart score mere hos fyrene .
I forhold til hvor meget man får, er de også relativit billige.
Man får "crème de la crème".

Ulemper ved Zepto:
Det koster mere end mine 8000 at få "crèmen".
De kan kun købes over nettet, dvs. bøvl hvis der er noget galt.
De virker stadig lidt klossede i designet på mig og det hvide tastatur virker usmart i længden.
Er måske mere, end jeg har brug for?

Ja, jeg har nok at tænke på i weekenden. På mandag tager jeg en beslutning! Lover at melde tilbage, hvad det blev til - kan I holde spændingen ud ? - og tildele point der, hvor de hører hjemme.

Igen: tusind tak alle sammen!!

Glædelig sommer !

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-06-07 22:45

Uha næsten en hel weekend i spænding jow for mit vedkommende kan jeg sagtens udholde vente tiden, jeg er mere spændt på hvad du vælger (kan måske bruges til at vejlede en anden gang ) lad nu være at lukke spørgsmålet, lige efter offenliggørelsen af vidunderet, jeg gider nemlig ikke bruge point for at købe svaret. Zepto blev nævnt fordi det er godt og stabil, design mæssig er der mange som dumper, hvis den dumper på udseendet, hvis jeg selv skulle købe bærbar i dag, ville jeg spurte hen i Aldi og købe den Medion der er på tilbud denne uge jeg har Medion i forvejen, men ved ikke om jeg tør anbefale til andre, firmaet de brugte til support er gået konkurs, og der er tilsyneladende nogle Aldi kunder, som er kommet i klemme
Jeg håber ikke du blev rigtig fornærmet over dame tasken, den skulle opfattes som en vits, og med navnet Signe er du vel lidt hen i retning af også en vits håber du tåler mine drillerier

Kommentar
Fra : S_pookie

Dato : 09-06-07 22:51

Jo jo - jeg er da med på en spøg . Er Signe virkelig et gammel-dame-navn? Er ellers meget frisk og ungdommelig . Men en mand med navn efter et husholdningsredskab skal måske heller gøre grin med andres navne, Mr. O.v.n. ....
Men seriøst: Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 09-06-07 22:59

Håber du bliver tilfreds med dit valg på Mandag...God weekend

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 09-06-07 23:02

Citat
Jeg kan nu ikke finde en HP med en CPU til Stationær

den besked fik jeg i både fona og zitech

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-06-07 23:08

nej Signe er ikke gammel dame navn, hende der skønjomfruen, som sang sammen hundene (Rollo og King) er ikke særlig gammel

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 10-06-07 02:50

Citat
den besked fik jeg i både fona og zitech

Okay.... tror de siger det for at sælge deres produkter
Alle de HP-bærbare jeg har haft med at gøre, de har nu ikke larmet særlig meget og de har været hurtige. Men det kan da godt være at det er de meget billige modeller de snakker om.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 10-06-07 11:18

Asus er absolut ikke noget "billig-mærke".

Jeg anbefalede den selv tidligere i tråden. Vi bruger udelukkende Asus i firmaet, såvel stationære som bærbare, og der har ikke været noget problemer med dem, og hvis der har været bliver de løst meget hurtigt.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-06-07 12:20

Enig med Bille1948 Asus er kvaliguf,de laver noget af det bedste hardware på markedet,bundkort/grafikkort og
meget andet,jeg har bygget mange pc'er og en af mine foretrukne producenter er Asus,stabilt guf

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-06-07 12:23

derfor var det min anbefaling,jeg har rodet med deres hardware i årevis.

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 10-06-07 15:24

Citat
Enig med Bille1948 Asus er kvaliguf,de laver noget af det bedste hardware på markedet,bundkort/grafikkort og
meget andet,jeg har bygget mange pc'er og en af mine foretrukne producenter er Asus,stabilt guf

Jeg har en HP-Pavilion den har bundkort og Grafikkort fra ASUS..... Det kan da godt være derfor den bare kører super stabilt......

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-06-07 20:02

Du kan sagtens finde en Zepto til 8000,- Bare prøv dig frem og sæt den hardware i som du vil. Lige nu er der stor onlinerabat på enkelte modeller.
fx.
http://www.zeptoeksperten.dk/PageControls/NotebookPrice.aspx?configurationid=HUQnTDpqADi

Kommentar
Fra : S_pookie

Dato : 11-06-07 20:24

Drum roll, please.......Tadaaaah ! Det blev en HP Pavilion dv6246eu, købt hos TDC:

http://salg.tdc.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/TDC-Privat-Site/da_DK/-/DKK/ViewProductDetail-Start;sid=hs_qMXlCxpXqMT8vF70qmTBhbRFkGOhcW4YUZeVZAlslSlds5efRlQhYqOGJGehcW4Y=?ProductUUID=AFkKamdM00wAAAEQT2OnF%2elp&CatalogCategoryID=&JumpTo=BrowseStandardCatalog&dogtag=f5_p_dat_pu_pcb&CategoryName=f5_p_dat_pu_pcb&CategoryDomainName=TDC-PrivatCatalog

Jeg er super glad for den !

Vinderen af pointene må blive "Michael_30". Tusind tak, Michael! Men også tusind tak til alle I andre. I en verden af selvmordsbombere og løgnagtige kærester er det helt fantastisk at vide, at der findes mennesker som jer derude, der gider hjælpe, selv om de ikke for noget for det...andet end min taknemmelighed.

Jeg håber ikke, jeg får nogen problemer med min fine nye maskine, men hvis jeg gør, så ved jeg, hvor jeg skal henvende mig .

Jeg lader tråden være åben lidt på o.v.n.'s opfordring.

Glædelig sommer alle sammen - og igen: Mange tak !

Kærlige hilsner fra Signe.

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 11-06-07 22:17

Det var så lidt, håber du bliver glad for den....
Er mit svar så accepteret....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-06-07 01:24

Sikken service
Citat
Jeg lader tråden være åben lidt på o.v.n.'s opfordring.
men nu har jeg set valget, tillykke med HPen, håber den vil tjene dig vel

Godkendelse af svar
Fra : S_pookie

Dato : 12-06-07 08:10

Tak for svaret michael_30. - det var jo lige det, jeg havde brug for! .

Alt det bedste til dig fremover.

KH,
Signe.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-06-07 18:05

Tillykke med din nye HP laptop. Jeg håber du bliver glad for den og det er nu også en vældig fin pc.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-06-07 18:08

Øv dit link fungerer ikke da sitet er lukket, men se hvad jeg fandt. Synes lige du skulle se det.

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=384135