/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
login problemer
Fra : Clausvell
Vist : 550 gange
29 point
Dato : 08-06-07 18:35

Hej

er der nogen der ved hvorfor og kan hjælpe mig med at logge ind, når stofanet login siden af og til siger at der opstod en uventet fejl: fejlkode.....og noget med at den fejlede ved forbindelsen til en dhcp server....
jeg har kun en router der deler forbindelsen....

jeg ville meget gerne kunne undgå dette....

mvh claus

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 29 point
Dato : 08-06-07 20:20

STOFA er SKOD !
Den maskine du har siddende til internettet, har en MAC adresse, det samme har den router som du omtaler! - Disse adresser er forskellige, og når du så bytter om på det, så stofa ser den nye adresse, så bliver du ikke lukket igennem.

ER det sådan det forholder sig ???

Kommentar
Fra : Clausvell

Dato : 08-06-07 21:02

Hej severino

Det er næsten sådan som du siger....Jeg bruger routeren til et internet kamera og til internet til min bærbar, men denne omtalte login fejl, kommer når jeg vil logge ind via routeren efter måske en time eller to´s brug....Så om det er mac adresserne der gør det......ved jeg ikke selv noget om...men kan man måske ændrer noget, så det holder op....?

Mv claus

Kommentar
Fra : severino

Dato : 09-06-07 00:55

En ting er sikkert. Når først du har forbindelsen gennem routeren, så skal den blive siddende; og alt tilsluttet udstyr der skal på nettet, SKAL tilsluttes routerens LAN porte.

En router er født med en firmware, der er et program, som skal styre din routers funktioner. Den indlagte udgave er oftest behæftet med fejl, som kan udarte sig på forskellig måde. Du skal derfor i egen interesse, søge efter den seneste udgave af firmware på producentens hjemmeside.
Hent den ned og gem den, så du altid har den sidste nye udgave liggende.
Nu skal du så have lagt et kopi ind i routeren, og have genstartet den.
Det plejer at løse problemerne.

Da du behændigt har undladt at fortælle hvilken mærke og model du har; kan jeg lige som ikke rigtigt komme længere, på nuværende tidspunkt!

Kommentar
Fra : Clausvell

Dato : 09-06-07 01:25

oK SERVERINO

Routeren er en linksys wireless router WRT54G version 7. og nu har jeg fundet den seneste firmware og opgraderet den til routerens config.

Og så siger den bagefter rebooting....
Og så sagde jeg continue...

Jeg tror det her er det rigtige....

Tror du ikke osse det???

vh

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-06-07 00:16

Jo det er det sikkert. - Jeg tror ikke der er nogen programmør der har lavet et perfekt software fejlfrit. Det er da også derfor at der bl.a. kommer opdateringer, men også nye tilføjelser og funktioner til routeren.

Min egen TopCom blev langt mere driftsikker efter en opdatering, og de senere opdateringer indholdte nye funktioner.

Kommentar
Fra : Clausvell

Dato : 10-06-07 15:37

ja jamen det må jeg jo så holde øje med, for eftertiden....men tak for hjælpen indtil videre

Godkendelse af svar
Fra : Clausvell

Dato : 23-06-07 13:42

Tak for svaret severino.