/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Trådløst netværk
Fra : Kanduikke
Vist : 609 gange
100 point
Dato : 31-05-07 23:20

Jeg har en trådløs router (Topcom), jeg kan godt se den og logge på fra min Bærebar PC, men når jeg åbner en browser eller Outlook er der ikke forbindelse alligevel.

Er der nogen der kan komme med nogle foreslag på hvad der er galt.

mvh.

kanduikke

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 31-05-07 23:50

Jeg går ud fra at det er den wireless forbindelse du mangler.
Start med at søge efter trådløse forbindelser > tilslut > prøv så med din browser.

Når det kører skal du som minimum kryptere din forbindelse, så ikke der kommer ubudne gæster ind.

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 31-05-07 23:55

Din router har ikke forbindelse til internettet

Når du er logget ind på den trådøse router skal du kigge på wan-indstillingerne.

Normalt skal de stå til at modtage adresse via dhcp, både ip og dns. Men det kan variere fra udbyder til udbyder.

Hvis din router står som dhcp klient påwan-siden og med en wan-ip der hedder 0.0.0.0, så skaldu prøve noget andet.

Hvis du er kunde hos TDC skal forbindelsen opdateres med mac-adressen på routeren. Dvs du skal med din browser ind på tdc.dk og registrere dig igen.

Der kan være så meget andet galt
hvis du har brug for yderligere hjælp må du fortælle hvem der er din inet udbyder. Og hvordan wan-indstillingerne i routeren er.

Kommentar
Fra : Kanduikke

Dato : 31-05-07 23:55

Jeg kan både se og tilslutte mig, men kan ikke komme på nettet.

Jeg kan godt logge mig ind på andre "åbne" netværk, så det må være min opsætning til routeren den er gal men.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 01-06-07 00:20

"Internet gateway" - sættes til routerens adresse (default 192.168.0.1 tror jeg på Topcom)

Kommentar
Fra : Kanduikke

Dato : 01-06-07 00:26

"Internet gateway" er det en indstilling i browseren eller i ruteropsætningen...?

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 01-06-07 00:30

Du har tilsyneladende ingen problemer på wlan/lan siden.

Men enten mellem din router og dit ?adsl.modem? eller et problem med registreringen hos udbyderen.

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 01-06-07 00:34

obs
internet gateway får du automatisk fra routeren når du får forbindelse. Det er ikke noget du skal ændre på!!!

Hvis du forbinder en computer til routeren med et netkabel, kan den så komme på nettet?

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 01-06-07 00:38

Gateway (Windows XP): Start -> Settings -> Network Connection -> Local Area Connection -> Properties -> General -> "Default Gateway"

Hvis du har valgt en oversat version af Windoze, så hedder dette nok noget andet.

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 01-06-07 09:29

Citat
Jeg kan godt logge mig ind på andre "åbne" netværk, så det må være min opsætning til routeren den er gal men. [Surmuler]

nej, ikke helt. Hvis du kan komme ind på routeren (skrive routerens adresse i browseren,logge ind og se topcom-indstillingerne) er det indstillingerne af routeren eller din internetforbindelse, der halter - eller en kabelfejlmellem routeren og internettet.

ps når du piller ved indstillingerne på routeren, er det mest sikkert at bruge kabel fremfor trådløs forbindelse.

Kode
start->kør
skriv 'cmd' og klik ok
(sort 'dos-vindue' åbnes)
skriv 'ipconfig /all' og tryk enter

kopier resultatet og vis os dine indstillinger....

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 01-06-07 09:53

Nåh ja, routeren indeholder osse en angivelse af 'gateway'. Denne skal selvfølgelig også være i orden for at du kan komme videre ud (wireless eller kabel til en af de fire porte i routerens switch - det gælder begge).

Jeg har ikke en Topcom mere, men på min Netgear hedder det 'Basic Settings' -> 'Internet IP address' -> 'Gateway IP address'. Denne er hos mig (jeg har fast IP) indtastet ud fra de oplysninger jeg har fået fra TDC (ADSL-leverandøren), men kunne også andre steder skulle hedde 'Get dynamically from ISP' - typisk når du har - gæt engang - dynamisk IP-adresse.

Så mens der i min Windoze står 'Get automagically' så er der en indtastet IP-adresse i min router for 'gateway'. Hvordan det skal se ud hos dig kan man kun gætte på.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 01-06-07 20:08

Hvilken model af TopCom har du? (køre selv med en WBR654)
Kan du komme på nettet via kabel over routeren, så er dit problem lokalt!
Så se ind i loggen, om der skulle være noget information som kan være brugbart.
Din internet gatway er den port i routeren, som forbinder sig til det ydre netværk og vil have IP-adressen 192.168.1.1.
Alt sikkerhed skal slås fra, indtil du har sikret dig, at der er hul igennem til den store verden.

Jeg vil forslå at du går ind på http://www.topcom.net/downloads.php og henter den sidste nye opdatering af firmware, som du så gemmer på maskinen, og herefter opdatere din router.
Flere af TOPCOM's routere med trådløs, har haft nogle problemer, som er rettet i den seneste opdatering.
Så prøv lige det og kom så igen!

Godkendelse af svar
Fra : Kanduikke

Dato : 24-06-07 17:29

Tak for svaret severino.