/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
Æg
Fra : blp64
Vist : 1127 gange
40 point
Dato : 28-05-07 08:59

Kan nogen fortælle mig hvor længe ruger en nymfeparakit på sine æg og hvad gør jeg når der evt ikke kommer unger i æggene.... skal jeg fjerne dem eller klarer fuglene selv det.....

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 50 point
Dato : 28-05-07 09:32

http://www.zoozity.dk/Fugle/Pasning/Nymfeparakit.aspx

normalt sker der intet ved at overlade tomme æg til fuglene - efter ca 18 - 20 dage vil de være klækkede - hvis ikke kan du blot fjerne dem. Med erfaring opdager man det ret hurtigt og kan fjerne meget hurtigere. (æggene viser tegn på råd som du kan være opmærksom på)

Godkendelse af svar
Fra : blp64

Dato : 28-05-07 10:01

Tak for svaret miritdk.... Kan du måske så også fortælle mig hvor tit de kan lægge æg.?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-05-07 10:17

beklager - jeg kan ikke huske det simpelthen - men det er nemme fugle - og støjende

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-05-07 10:19

lige et ps

jeg kan huske min mor fjernede æg i perioder hvor de ikke var ønskede da mine pipper blev hende for meget - om det så er et godt eller dårligt råd vil jeg ikke tage stilling til (fugle bliver frustrerede over det under normale omstændigheder - så jeg ville nok fraråde det)

Kommentar
Fra : blp64

Dato : 28-05-07 10:28

vores snakker så mere end de støjer..... ja ok ind imellem larmer de godt nok, men det er acceptabelt for det er sq nogle dejlige og sjove fugle når de er tamme..... kan også blive for modige og stikke hovedet i alt.... havde en som løb meget rundt på gulvet som jeg desværre kom til at træde på da jeg er meget dårligt gående... den døde i vores hænder... snøft.... utroligt som man kan knytte sig til sådan et dyr.... men ellers mange tak for dine hurtige svar... knus Brian

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-05-07 10:33

ja vist er de sjove og dejlige - og kan blive meget tamme - det kan de fleste af den art.

Åhh kan næsten ikke tage at du er kommet til til at træde på din kære fugl - men ved du hvad - vi havde på et tidspunkt (min datter havde) undulater hvor en af dem var mere interesseret i gulvet end normal fuglehøjde - den havde det med at lægge sig i en sko for at sove. Vi var heldige godt nok kom jeg til at vade på den - men den overlevede dog - ikke på vilkår om jeg vil have et dyr jeg kan komme til at træde ihjel mere nogensinde

Og det er vel sådan at har man det dyr - især sociale dyr - knytter man sig uendelig meget til dem - det er i grunden også ganske sundt selvom evt tab kan gøre så ondt at det ikke er til at holde ud !

tak for knus og retur