/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Åbner side på side på side
Fra : jansler
Vist : 596 gange
360 point
Dato : 27-05-07 20:38

Hej

Hvem kan hjælpe mig med følgende problem, som er ved at drive mig mig til v.....

Jeg har en hjemmside www.janslerbooking.dk. Siden er lige blevet opdateret og nu har jeg to problmer, så måske hænger sammen.

1) På min forside henviser jeg til min IT-side, hvor man skal læse nærmere. Hyperlinket virker ikke - 'Siden vises ikke'. (men virker på testsiden!!) På samme side henviser jeg til 2 links (pdf-filer) i en anden mappe - disse virker. Jeg har prøvet at henvise til IT-side og en pdf-fil fra denne mappe, men det virker stadig ikke.

2) Andet problem er min IT-side.
Når jeg klikker på nogle af hyperlinkene åbner der sig en ny side - klikker jeg så på et hyperlink på denne side, ja så åbner der sig en ny side .....
Andre hyperlinks virker som de skal.

Gode råd til, hvor jeg kan finde fejlen/fejlene.

Jeg er spændt på at høre, om der er en 'haj', der kan hjælpe mig

Glade hilsner
Annegrethe

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-05-07 20:40

http://www.janslerbooking.dk/
Fjernede det sidste punktum.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-05-07 20:44

Det er ikke et FrontPage problem, som kategorien du har oprettet det i.
Der er tilsyneladende problemer med din Flash navigation og den kan man ikke kigge bagom ud fra linket.

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 370 point
Dato : 27-05-07 20:46
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-05-07 20:49

Jeg tro du skal kontrollere adresserne i dine links
meget nøje.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-05-07 20:50

Linkene i den nederste menu virker jo heller ikke som de skal. Noget kunne tyde på at du enten har fejl i linkadressen eller at siden der skal linkes til ikke er uploadet.

Husk i øvrigt at nettet i modsætning til din PC, er case sensitiv, altså skelner mellem store og små bogstaver.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-05-07 21:08

Det er flotte blafrende linkfaner.
Det er bare lidt synd, at det er så svært at se den hvide tekst på den sorte bund.
Set med:
XP / IE6 / LG 19 flatron / 1024 X 768

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 27-05-07 21:21

Supert - mange tak. Nu fik jeg løst problemet på forsiden og jeg blev klogere på store og små bogstaver

Er det en af jer som har et forslag til hvorfor min IT-side virker som den skal på nogle links og andre bare åbner side på side?

Tusinde tak - dejligt med så meget hjælp.
Annegrethe

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-05-07 21:29

Hvis dit link har target _blank vil det åbne på ny side.

Prøv at indsætte denne i <Head>
Kode
<base target="_self">

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 28-05-07 09:21

Hej

Jeg arbejder og arbejder på sitet, men har stadig problemer. Men jeg har været meget glad for rådet med store og små bogstaver. Det har givet resultat.

Tak for hjælpen indtil videre.
Annegrethe

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-05-07 09:49

Øeehhh...
Er det ikke en smule pinligt at udbyde IT kurser, når ikke engang forsiden validerer korrekt?

Der er 27 fejl på forsiden og så er den layout'et med TABELLER istedet for CSS

( http://webmaster.hephey.dk/guide/45/ )

Det går ikke meget bedre i IT 'afdelingen' ..der er 20 fejl ..31 i Coaching og 19 fejl på Kommune siden.

Jeg er selv ledig it uddannet, men kan på trods af dette konstatere, at de kommuner som evt. kunne tænkes at have brug for min hjælp, åbentbart i stedet vælger at købe deres ekspertice hos amatører

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-05-07 10:07

Undskyld mit 'bitre' indlæg, nu er det 4. gang jeg skal udsættes for kommunens CJT (Center for Job Træning) 'talenter' som de højt priste coaches, psykologer, læger, sagsbehandlere og andet godtfolk, som i deres iver for at hævde egen fortræffelighed helt glemmer, at den ledige også er et menneske, som måske endda besidder både viden og sociale kompetancer der mere end matcher deres egne!

Det er virksomhedernes Human Resouce medarbejdere kommunen skulle hive fat i ørene og bruge tid, penge og kræfter på, i stedet for at pukke på de ledige med alt hvad de har lært hos firmaer som Jansler booking.

Da kunne det være at virksomhederne kunne finde de veluddannede medarbejdere de skriger efter, i stedet for at sende disse ledige på kursus for, at presse dem til at skrive ansøgninger til Aldi, Netto, ISS og Bladkompaniet ('flaskehals' brancherne) ..som sagbehandlerne entydigt er blevet pålagt af beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen at gøre, da det efter hans mening er den 'korteste vej til job'.

Som sagt: Tilgiv mig denne 'bøvs'

</DATAMATIKER & FRIVILLIG SOCIALARBEJDER>

Godkendelse af svar
Fra : jansler

Dato : 29-05-07 20:12

Hej Teil

Tak for din hurtige besvarelse. En stor hjælp - mange tak.

Hilsen
Annegrethe

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-05-07 20:33

Velbekomme