/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
Bordpynt til bryllup
Fra : Fynboerne
Vist : 1524 gange
100 point
Dato : 27-05-07 16:04

Jeg skal snart giftes og bordet vi skal spise ved er meget fersk i farverne. Indbydelsen og bordkortene er i gyldne farver og der kommer hvide liljer i høje vaser. Dugen er hvid. Servietter og lys er cremefarvet. Jeg kunne godt tænke mig lidt farve på bordet. Er der nogen der har et forslag til anden bordpynt, med farve på, som kan passe til mit bryllup? Jeg har været inde på mange hjemmesider, men har endnu ikke fundet noget jeg kan bruge.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 27-05-07 16:12

Det ser altid godt ud med Efeu-ranker og de kan godt holde til at ligge på bordet uden vand. Har selv overvejet det til mit bryllup.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 27-05-07 16:14

Giver I små gaver til gæsterne? For så kunne I jo vælge små lyserøde tyl-poser m. bolcher eller noget i den stil, det vil give lidt romantisk farve på bordet.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-05-07 16:51

Mørkerøde/gammelrosa rosenhoveder strøet ud på midten af bordet hele bordets længde, evt. konserverede eller kunstige - ja, eller friske, de kan vel holde denne ene dag....

De kan også fungere sammen med efeuen.

Hanne

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 27-05-07 17:03

Hej Fynboerne.

Du kunne evt. pynte med kopier af nogle af de mange gode sider fra bogen:
Førstehjælp til Parforhold.

Siderne kunne jo kopieres på papir i farver der passede til det øvrige bordpynt.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-05-07 17:40

tillykke med det forestående bryllup

til de farver så tænk på den måned du skal giftes i og nup farver der ses i naturen - grønt og mørkerødt - gult osv osv.

Accepteret svar
Fra : dordi

Modtaget 100 point
Dato : 27-05-07 18:03

Jeg syntes næsten det er synd du vil sætte farve på dine borde.
Et bryllup er det stilfulde og romantiske, noget du perfekt rammer, med det hvide og gyldne.

Håber du forbliver i de farver du har.

Og tillykke med den store dag

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-05-07 20:32

Jeg har fundet en opskrift på kandiserede roser frem.

Rosens hoved skal være åbent.

Dyp hvert blomsterhoved i pasteuriserede æggehvider og drys dem med sukker.

Stil ovnen på 50 grader og læg roserne på en rist i ½ time.

Kommentar
Fra : ElseR

Dato : 28-05-07 08:28

Jeg vil give dordi ret i at det næsten vil være synd at sætte flere farver på bordet. Hvis du vil pynte mere, så hold dig til de farver du allerede har. Du har vel også valgt disse farver, fordi du godt kan lide dem og synes de er flotte og gerne vil have det enkelt og elegant! Gæsterne rundt om bordet giver jo også masser af farver.

Du kan måske pynte med nogle flotte bånd eller tyl i i samme farve som bordkortene- måske som sløjfer om lysene og ved servietterne. Hvis du vil lægge noget blomster på bordet, så brug brudeslør og/eller myrter.

Else

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-05-07 09:22

Eller måske glaserede gammelrosa rosenhoveder med nogle små efeublade - på tyl

Kommentar
Fra : storetåen

Dato : 28-05-07 23:29

Hej,
Nogle gange kan det godt virke som om der mangler noget på et bord eller i en opsætning, uden at det er farve man er nød til at tilføre, det kan nogle gange afhjælpes med et andet materiale, -naturen er ofte god. måske du kan bruge nogle hvid strand sten.

Godkendelse af svar
Fra : Fynboerne

Dato : 04-06-07 18:56

Tak for svaret dordi.
Jeg vil gerne sige alle andre tak for gode ideer, det har været svært at vælge, hvad jeg skulle gøre, men har besluttet mig til at holde stilen og kun de farver jeg har valgt indtil nu.
Glæder mig til dagen.