/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
Psykologieksamen niv. C på VUC
Fra : Pigen2
Vist : 2073 gange
39 point
Dato : 26-05-07 21:30

Hvordan foregår denne?

hvor lang tids forberedelse og hvor lang er eksaminationen...?

Og kan du evt. forklare hvad det er man skal eksamineres i (altså opbygning af spørgsmålet, så at sige)

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-05-07 21:43

Med andre ord, du er ude på at snyde.

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 26-05-07 21:46

Øhe, nej... Jeg spørger bare hvordan det hænger sammen til eksamen... Det er jo meget normalt at man er forberedt på hvordan det forløber... Jeg er selvstud. og ved derfor intet om det.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-05-07 21:56

VUC kan svare på det.

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 26-05-07 21:57

Ja, det ved jeg, men ikke før tirsdag og jeg er nysgerrig ;)

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-05-07 21:59

Godnat

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 26-05-07 22:01

Godnat, Teil

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-05-07 22:14

Det er en psykologi-eksamen og ikke en psykolog-eksamen. Du kan ikke blive psykolog med 75 timers undervisning.

Tag spørgsmålene som de kommer og husk at går det kan du være tilfreds med dig selv og går det mindre godt så kan du trøste dig med at det ikke er kompetencegivende og at du så bare må læse noget mere.

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 26-05-07 22:16

Hvor er du rar, Bjarne.
Men jeg ville nu gerne høre lidt om hvordan det foregår alligevel. Som sagt så aner jeg intet om hvor lang tid det tager eller noget... Det er ikke rart at være så usikker.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-05-07 22:22
Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 26-05-07 22:24

Ja, det har jeg læst mig til, men mere ved jeg faktisk heller ikke

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-05-07 22:35

Når du læser som selvstudie er det vigtigt at du har kontakt til din studievejleder, men det er jo for sent kan jeg forstå.
Anyway- Held og Lykke med eksamen og forhåbentlig dukker der en op der har været den vej.

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 26-05-07 22:37

vi har kun krav på 1 times vejledning som selvstud., såe...

Accepteret svar
Fra : jomfruane

Modtaget 39 point
Dato : 27-05-07 09:01

Hej det er rigtig mange år siden, men jeg tog den selv samme eksamen som selvstuderende.
Forskellen på almindelig eksamen og som selvstuderende er blot at man kan komme op i hele pensum. dvs man får de sædvanlige, er det 22 minutters forberedelse? og en eksaminations tid som normalt - jeg husker noget med at det i alt blev 55min inklusiv votering, men er altså ikke helt sikker og det kan jo være lavet om.

Pensum er de bøger og tekster der er oplyst af læreren.

Jeg mener at jeg trak et spørgsmål med en overskrift - så skulle jeg finde det sted i bøgerne der omhandlede det, og så fik jeg en case jeg skulle analysere og bruge teorien indenfor spørgsmålet i.

Det er en større omgang at skulle være selvstuderende og det kræver et meget stort arbejde at forberede sig på alt. det der primært mangler er det med at kæde stoffet fra de enkelte områder af faget sammen som man gør i timerne (sådan man får de helt høje karakterer)

Da du tilmeldte dig fik du udleveret et papir med reglerne, der skulle gerne stå mere.

den måde jeg altid har gået til den slags eksaminer på, er at opdele mine noter med faneblade, sådan at alle de overskrifter der er i pensum har et par siders noter med det vigtigste fra pensum, så bruger man ikke tid på at læse bøgerne til forberedelsen. Det vil jeg anbefale dig også at gøre.
Som regel vil du kunne finde noget i det udleverede der minder om den case du får, så du kan genbruge nogle pointer.

Held og lykke

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-05-07 09:54

Gik det godt?

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 30-05-07 09:56

Teil: Jeg har ikke været oppe endnu... Skal først op d. 15....

Godkendelse af svar
Fra : Pigen2

Dato : 25-06-07 13:10

Tak for svaret jomfruane.

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 25-06-07 13:11

Jeg fik forresten 4 på den ny skala... Svarende til ca. 7...
Kom op i et emne som jeg ikke havde nogle papirer på, så jeg er godt tilfreds...