/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
Lungerne?
Fra : hellobal1
Vist : 964 gange
70 point
Dato : 25-05-07 20:45

Hej. Jeg skal i praktik på en lunge afd. og vil gerne have tjek på alt om lungerne når jeg starter. Er der nogle der ligger inde med nogle gode studie-spørgsmål eller som har helt styr på lungerne og kan lave nogle, som man kan stille sig selv og lære lidt ad den vej også.Jeg har selvfølgelig mine bøger men det er rart at kunne tjekke sig selv, om man har forstået det man nu har læst.

Jeg ville blive super glad hvis der var en der kunne hjælpe.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 25-05-07 20:54

Ikke fordi jeg er velbevandret i emnet... er bedre til teknik, men se:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=alt+om+lungesygdomme&meta=
måske noget du kan bruge
Go' Pinse...
Søren

Kommentar
Fra : Arials

Dato : 26-05-07 09:00

www.netdoktor.dk

masser af gode artikler

Kommentar
Fra : notatoy

Dato : 26-05-07 11:48

http://www.frausing.eu/power/0504-alt-om-kol.pdf

Her er lidt om de 4 største lungesygdomme bla KOL. Det er vigtigst du kan noget om det du vil opleve mest, du skal jo ikke nå at være specialist i den tid du er i praktik.

Accepteret svar
Fra : jojoee

Modtaget 70 point
Dato : 28-05-07 18:27

Hej
Jeg er sygeplejerske på en lungeafd., noget af det der er vigtig at kunne er omkring.
Lungernes funktion
Lungernes anatomi og blodgennemstrømning
Funktion i forhold til iltning til resten af kroppen
KOL
Pneumoni
lungecancer
sygepleje til lungepatienter/kronisk syge (KOL patienter)
Men HUSK du er studerende og ingen forventer du er specialist, det er jo først det du skal ud og lære!! Go fornøjelse

Hilsen Charlotte

Godkendelse af svar
Fra : hellobal1

Dato : 29-05-07 15:30

Tak for svaret jojoee. Det er den slags der er vigtig at huske på, men det er bare lidt svært ikke at stille for store forventninger til sig selv. Jeg mangler bare en der kan "høre mig" hvis du forstår hvad jeg mener.
Men jeg tage dit råd til mig. Tak

Kommentar
Fra : Ansedanse

Dato : 16-10-07 19:44

Jeg er sygeplejerskestud. på 4. (a) semester. Netop nu er jeg på en lungeafdeling.
jojoee har ret i de emner. Jeg har haft meget brug for at sætte mig ind i nogle medicin-typer (bricanyl, combivent osc) samt hvordan det er med "ekstra" ilt til KOL-patienten ... virkelig noget de kan li' at spørge ind til!

Held og lykke

Anja