/ Forside/ Karriere / Erhverv / Bogholderi / Spørgsmål
10  Oldboston 530
Kubikmeter / Liter
Fra : lejy32
Vist : 37281 gange
300 point
Dato : 25-05-07 16:24

Hej er der nogen der kan svare på hvor mange liter går der på en kubikmeter?
mit problem er at der er tilbud på 3 poser dækbark a 80 liter til 99,-
men jeg kan købe en kubik meter til 1050,- et andet sted.

På forhånd tak

Mvh. Lejy32

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 25-05-07 16:27

1000 liter = 1 M3

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 25-05-07 16:33

hvis du ringer til et savværk, kan du få i m3 dækbark for 65 kr. dertil kommer fragten, men hvis du skal bruge større mængder, kan det sagtens betale sig at få en vognmand til at køre med det.
der er også mange andre firmaer og private der sælger flis eller dækbark. du skal bare kigge efter dem.

Kommentar
Fra : blomsterfreaken

Dato : 25-05-07 16:50

1m3 til 1.050, det er for dyrt, hvis du kan få 240 l til 99,- = 412,50 pr. m3, men check lige at målene er rigtige... det kan vel også være mere eller mindre presset sammen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-05-07 17:00

Jo mindre poser du fylder det i - jo mere fyldet....

1000 l. i 80l. poser fylder garanteret ikke en m3

Kommentar
Fra : emorsing

Dato : 25-05-07 17:39

En kubikmeter er 1000 liter, som skrevet af michael_30.. Det bliver 1.24 kroner pr liter, så det sidste tilbud er bedst. Det koster 1,05 kr. pr. liter, men der er jo klart at mængderabat giver en billigere pris. Det kommer så an på, hvor meget, du har brug for.
V.h.
Erik Morsing.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-05-07 18:14

Hvis det er 3 poser til tilsammen 99 kr. Så er det langt det billigste, også selv om der ikke er helt 80 l i. Hvis det er 99 kr pr sæk er prisen nogenlunde den samme. Det må være nemmest at håndtere i sække.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 25-05-07 19:27

En kubikmeter er det samme somm 1000 liter når vi snakker om vand...
Men det er nødvendigt at kende vægtfylden pr. kubikmeter for dækbark, hvis man skal kunne lave en rerealistisk sammenligning. Der er jo en del luft i en kubikmeter dækbark eller hvad?

Kommentar
Fra : Tranceman

Dato : 25-05-07 21:20

Hold øje med Xl-byg bladet der har været dækbark i for 999,- pr. bigbag en bigbag indeholder ca 1 m3

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-05-07 00:57

Her er en god side, når du gerne vil vide noget om mål og vægt: http://www.internetstart.dk/facts/maal.asp

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-05-07 11:56

Citat
Men det er nødvendigt at kende vægtfylden pr. kubikmeter for dækbark, hvis man skal kunne lave en rerealistisk sammenligning

Hvad vil du bruge den til..... ????

Selvfølgelig er der luft i poserne....

Det er derfor jeg påstår at jo mindre poser du fylder det i - jo mindre får du effektivt....

Kommentar
Fra : emorsing

Dato : 27-05-07 08:58

For en ordens skyld:
1 liter er et rummål det samme som 1000 kubikcentimeter, det er ikke afhængigt af, hvad dette rumfang er fyldt med. Men elers er det nok bedst at veje og så sammenligne prisen pr. kilo. Det ved sælgeren godt.