/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
Løbegård til kanin?
Fra : stellanova
Vist : 2359 gange
20 point
Dato : 21-05-07 16:19

Hej Alle.
Jeg. Eller rettere min far :) skal til at bygge en løbegård til min kanin. Hun er en dværgkanin, men buret må stadigvæk godt være temmeligt stort. Løbegården skal IKKE kunne sættes sammen med et bur, da hun har et stort eet i forvejen :) Løbegården skal ikke være gravet ned i jorden, da jeg skal kunne flytte rundt på det, så hun ikke får sol på sig i de varme dage. Håber meget der er nogen, der har nogle gode ideer :)

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 30 point
Dato : 21-05-07 16:26

Jeg har set flere der har lavet et bur, nærmest trekantet, med trådnet på alle tre sider, så de ikke kan grave sig ud. Men det er nu nemmest når der også er mulighed for nimsen, at den også kan komme i skygge/trøvejr, når du ikke er hjemme

Jeg har to tøzekaniner gående ved siden af vores drivhus, så kan de hoppe derind hvis det bliver dårligt vejr, de har så også et træ de kan rende rundt om, og ligge i skyggen af, der er trådhegn både i højden og et stort stykke på selve græsplænenen for de er godt nok nogle dygtige gravere, eller også er det fordi der går jordens dejligste han kanin lige ved siden af, den har så hele terassen og et stykke af græsplænen at rende på, og går så ind i stuen når han har lyst til det

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 21-05-07 16:49

Selv om du ikke vil have den bygget sammen med et bur, så er du nød til at have en "skyggeafdeling" med læ for regn og blæst, og kaniner har det med at grave huler ud under tråden. Jeg har set nogle der har trådbund, det løser graveproblemet.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-05-07 18:33

nordsted1 altså - godt det ikke er gulerødder du dyrker i det drivhus - men filans god ide

Kommentar
Fra : stellanova

Dato : 21-05-07 18:59

Mange tak for svarene :)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-05-07 19:15

Selv tak, og kan du fortsat hygge dig med nimsen... skal lige spørge fra min hankanin om din kanin ser godt ud, han har ikke opdaget endnu at han lige er blevet kastereret

Velkommen til kandu

Kommentar
Fra : stellanova

Dato : 22-05-07 13:56

Nordsted-hehe. :) Jamen synes jo selv at Stella er temmelig smuk. Skal snart have et billede af hende herind. Og tak for velkomsten :)

Godkendelse af svar
Fra : stellanova

Dato : 22-05-07 14:13

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-05-07 14:32

Selv tak Jeg håber du fortsætter med at være lige så glad for din kanin som jeg er for min, de to pigekaniner er min datters.

Min kanin har efterhånden fået dresseret mig (og hunden) og ikke omvendt he he. Han har også lært at banke på havedøren når han vil ind/ud

Kommentar
Fra : stellanova

Dato : 24-05-07 10:47

Nordsted1-Haha..hvor smart :) Tænk at den kan det..