/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Yamaha TZR 125 motor/transmis.
Fra : tleegaard
Vist : 469 gange
150 point
Dato : 19-05-07 16:03

Er der nogen der kan sige mig hvilken motor/transmissons/gear-olie der skal bruges på sådan en fætter?

Beholderen der blander med benzinen skal selvfølgelig bare ha en god totakter.. men hvad skal der i motoren til at smøre gear mv.?

På forhånd tak for svaret..

Accepteret svar
Fra : dinmc

Modtaget 75 point
Dato : 19-05-07 17:03

10W40 semisyntetisk MC-olie er fin. f.eks:

http://dinmc.dk/catalog/product_info.php?cPath=177_184_232&products_id=94

MVH
Lars

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-05-07 17:07

10w40 er fin til den, og det er den født med.
Men der er aldrig noget i vejen med at bruge 5W40 den klarer bedre frostgrader, eller 10W50 den klarer bedre ørkenvarme, eller 5W50 som klarer det hele.
Men også dyrere.
Skal det være rigtigt godt, så skal olien være fuldsyntetisk, også helst den der kommer i olie/benzin-tanken.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : tleegaard

Dato : 20-05-07 22:53

Tak for svaret dinmc.

Kommentar
Fra : tleegaard

Dato : 21-05-07 17:20

det var da en underlig side den her.. ville egentlig gerne have accepteret begge jeres svar, da de jo begge er rigtige.. men det kunne ikke lade sig gøre.. men hvorfor er det lige at den ene af jer kun har fået halvdelen af pointene? giver ikke helt mening..